Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Na poprawę kolei do trójmiejskich portów brakuje 1,5 mld zł

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
04-12-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Na poprawę kolei do trójmiejskich portów brakuje 1,5 mld zł
fot. LD
Spółka PKP PLK otworzyła oferty w przetargach na poprawę infrastruktury kolejowego dostępu do portów Gdańsk i Gdynia. W trzech postępowaniach nie wpłynęła żadna propozycja mieszcząca się w budżecie zamawiającego. Na sprostanie najtańszym ofertom brakuje ok. 1,5 mld zł.

Jest to drugie podejście zarządcy polskiej infrastruktury kolejowej do inwestycji dotyczących poprawy dostępności kolejowej trójmiejskich portów. Są to łącznie trzy postępowania. Pierwsze przetargi zostały unieważnione we wrześniu, z uwagi na zbyt wysokie oferty cenowe. W żadnym z nich zamawiający nie otrzymał żadnej propozycji, która mieściłaby się w zakładanym budżecie. Wtedy na realizację przedsięwzięcia brakowało łącznie 1,233 mld zł.

Teraz sytuacja jest jeszcze gorsza. W żadnym z postępowań PKP PLK nie zmieniła kwoty przewidzianej na przeprowadzenie projektu, a oferty cenowe wzrosły. Teraz brakuje 1,544 mld zł.

Dwie inwestycje dla Gdańska

Pierwszy przetarg dotyczący portu w Gdańsku przewiduje realizację robót budowlanych na linii 227/249 i stacji Gdańsk Zaspa Towarowa oraz linii 722. Na to zadanie spółka PKP PLK przewidziała 209,100 mln zł. Otrzymane oferty pochodzą od firm: Trakcja PRKiI (649,147 mln zł), Budimex (540,458 mln zł), China Civil Egineering Construction Corporation (512,736 mln zł) oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (535,042 mln zł), a także konsorcjów: NDI Sp. z o.o. i NDI S.A. (548,697 mln zł), Copas Polska i S.A. de Obras y Servicios Copas (569,779 mln zł), Colas Rail Polska i Colas Rail (553,671 mln zł) oraz Torpol i Intercor (562,631 mln zł). Ponadto oferenci zaproponowali realizację zadania w ciągu 30 lub 31 miesięcy oraz objęcie swoich prac okresem gwarancji o długości 60 miesięcy (więcej na temat poprzednich ofert oraz przewidzianych prac pisaliśmy tutaj).

Drugie postępowanie dla Gdańska dotyczy wykonania robót budowlanych na linii 226 i stacji Gdańsk Port Północny oraz linii 965 i stacji Gdańsk Kanał Kaszubski. Na realizację prac inwestor przewidział 547,659 mln zł. Otrzymane oferty pochodzą od firm: Budimex (941,636 mln zł) oraz Trakcja PRKiI (1,299 mld zł), a także konsorcjum Intercor i Torpol (1,137 mld zł). Wszyscy, którzy zgłosili się do konkursu, przewidzieli realizację zadania w ciągu 30 miesięcy (więcej na temat poprzednich ofert oraz przewidzianych prac pisaliśmy tutaj).

Jeden projekt dla Gdyni

Ostatni przetarg dotyczy wykonania robót budowlanych na stacji Gdynia Port w ramach projektu pn. „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni”. W tym przypadku budżet opiewa na 1,112 mld zł. Otrzymane oferty pochodzą od firmy Budimex (1,960 mld zł) oraz konsorcjum Torpol i Intercor (2,417 mld zł). Propozycje przewidują wykonanie zadania w ciągu 30 miesięcy oraz objęcia prac 60-miesięcznym okresem gwarancji (więcej na temat poprzednich ofert oraz przewidzianych prac pisaliśmy tutaj).

Liczy się cena

Zamawiający we wszystkich przetargach będzie stosował jednakowe kryteria. PKP PLK weźmie pod uwagę takie aspekty jak: cena (80%), termin realizacji (10%), dostawa materiałów strategicznych (5%) oraz przewóz blokowy i ich zabudowa (5%).

Oczywiste jest więc, że zadecyduje cena, niestety bardzo prawdopodobne jest to, że przetargi znowu zostaną unieważnione.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Konserwator zabytków dofinansuje remont wąskotorówki w Iłży

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Miasto

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 09 września 2023

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Konserwator zabytków dofinansuje remont wąskotorówki w Iłży

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Inżynieria i innowacje

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

inf. pras. 27 czerwca 2023

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

Biznes i przemysł

Montują wiadukt nad torami w Ciechanowie

inf. pras. 19 kwietnia 2023

W Sulejówku jest już gotowa konstrukcja tunelu pod torami

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5