Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Największy statek w historii gdyńskiego portu właśnie zawinął

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Zarząd Morskiego Portu w Gdyni

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Największy statek w historii gdyńskiego portu właśnie zawinął
Fot. Tadeusz Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Dziś do gdyńskiego portu wpłynęła największa w historii jednostka z ładunkiem - mv Linda Fortune. Pływający pod banderą Panamy masowiec ma 288,93 m długości, 45 m szerokości i ponad 18m zanurzenia oraz pojemność ponad 90 tys. ton.

Ogromny statek pojawił się na redzie gdyńskiego portu o godz. 8.00 i zacumował przy Nabrzeżu Holenderskim w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, aby rozładować prawie 75 tys. ton australijskiego węgla.

 

MV Linda Fortunate po drodze z Australii zatrzymał się w Rotterdamie, aby oddać część ładunku, bowiem w pełni załadowany nie byłby w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie. MV Linda Fortune jest największym statkiem z ładunkiem w historii Portu Gdynia, co nie znaczy, że większy statek nigdy gdyńskiego portu nie odwiedził. 20-go sierpnia 1994r. do Nabrzeża Węgierskiego (nabrzeże wyposażeniowe ówczesnej Stoczni Gdynia) przypłynął zbiornikowiec Laconia (370,47 m długości i 56,41 m szerokości) na remont zlecony Gdańskiej Stoczni „Remontowej”. Tankowiec skierowano do portu gdyńskiego, gdyż ze względu na wymiary nie zmieściłby się on w Gdańsku. Remont statku mogącego pomieścić w zbiornikach 300 tys. ton ropy trwał 107 dni.

 

MV Linda Fortune jest kolejnym kolosem wpływającym do Portu Gdynia w tym roku. 18 stycznia 2012 r. do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal (277,3 m długości i 40 m szerokości oraz pojemność 5.762 TEU), natomiast w pierwszy dzień lutego zawinął do MTMG – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia masowiec mv „Alam Pesona” (229 m długości).

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij