Łukasz Malinowski
Ogromny statek pojawił się na redzie gdyńskiego portu o godz. 8.00 i zacumował przy Nabrzeżu Holenderskim w MTMG - Morskim Terminalu Masowym Gdynia, aby rozładować prawie 75 tys. ton australijskiego węgla.
MV Linda Fortunate po drodze z Australii zatrzymał się w Rotterdamie, aby oddać część ładunku, bowiem w pełni załadowany nie byłby w stanie przepłynąć przez Cieśniny Duńskie. MV Linda Fortune jest największym statkiem z ładunkiem w historii Portu Gdynia, co nie znaczy, że większy statek nigdy gdyńskiego portu nie odwiedził. 20-go sierpnia 1994r. do Nabrzeża Węgierskiego (nabrzeże wyposażeniowe ówczesnej Stoczni Gdynia) przypłynął zbiornikowiec Laconia (370,47 m długości i 56,41 m szerokości) na remont zlecony Gdańskiej Stoczni „Remontowej”. Tankowiec skierowano do portu gdyńskiego, gdyż ze względu na wymiary nie zmieściłby się on w Gdańsku. Remont statku mogącego pomieścić w zbiornikach 300 tys. ton ropy trwał 107 dni.
MV Linda Fortune jest kolejnym kolosem wpływającym do Portu Gdynia w tym roku. 18 stycznia 2012 r. do BCT - Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynął największy w historii Portu Gdynia kontenerowiec MSC Krystal (277,3 m długości i 40 m szerokości oraz pojemność 5.762 TEU), natomiast w pierwszy dzień lutego zawinął do MTMG – Morskiego Terminalu Masowego Gdynia masowiec mv „Alam Pesona” (229 m długości).