ju
Chorwackie media podały, że firmami, które będą walczyć o możliwość budowy są: GMR Infrastructure & Flughafen Munchen (lotnisko w Monachium), ADC & HAS Airports (lotnisko w Houston), J&P Avax & Athens International Airport, Flughafen Zurich (lotnisko w Zurychu oraz operator lotnisk tureckich), Seoul Incheon International Airport oraz Riviera Airport Consortium.
Media podają również nieoficjalne informacje, jakoby oferta złożona przez giganta TAV Holdings & TAV Construction została odrzucona ze względów finansowych. Zgodnie z tymi informacjami również największe szanse na zwycięstwo ma oferta złożona przez Houstn Airport.
Nowy terminal pasażerski został zaplanowany w trzech etapach. Każde kolejne fazy jego budowy są uzależnione od wzrostu ruchu pasażerskiego. Faza pierwsza pozwala na obsługę 3,5 mln pasażerów. Inwestycje konieczne do ukończenia tego etapu szacuje się na 120 mln euro. W ramach tych inwestycji powstanie również centrum biznesowe, z salą kongresową i hotelem. Budowa tej części inwestycji ma się zakończyć w 2014 – 2015 roku.
W drugiej fazie inwestycji planowana jest budowa dodatkowej, południowo- zachodniej części terminalu. Przepustowość lotniska zwiększy się wówczas do 5 mln pasażerów. Faza trzecia to wzrost przepustowości portu do 5,5 mln pasażerów rocznie.