Rynek Infrastruktury
- Taki wariant też może wchodzić w grę, bo minister infrastruktury mógłby przecież wykupić kolejkę od PKP, a następnie przekazać ją parkowi. To trochę kontrowersyjna koncepcja i szczerze przyznaję, chłodno przyjęta w środowisku narciarskim. Można domniemywać, że TPN w celu ochrony przyrody na przykład zamknie wyciągi. Jednak nie obawiałbym się tego. Natomiast takie rozwiązanie byłoby wyjściem naprzeciw oczekiwaniom społecznym i budziłoby mniej kontrowersji. Pozwoliłoby również wstrzymać roszczenia wywłaszczonych właścicieli gruntów w parku. Na pewno i taką opcję trzeba wziąć pod uwagę podczas dyskusji na temat sprzedaży kolei linowych – powiedział „Dziennikowi Polskiemu” Maciej Rzankowski, przewodniczący Komisji Ekonomiki, Urbanistyki i Rozwoju Rady Miasta Zakopane.
Władze Tatrzańskiego Parku Narodowego nie są przeciwne pomysłowi, ale dostrzegają także trudności z nim związane. Paweł Skawiński, dyrektor TPN zastanawia się na łamach „DP”, czy park jest organizacyjnie przygotowany do zarządzania koleją. Jego zdaniem najważniejsze jest jednak, aby „coś, co jest częścią TPN pozostawało częścią Skarbu Państwa”.