Arek Kowalczyk
Wicepremier przyznał, że samochody elektryczne są droższe od tych tradycyjnych, ale w rezultacie takie rozwiązania będą bardziej opłacalne. W opinii Pawlaka korzystna byłaby również możliwość odzyskiwania energii wyprodukowanej przez taki pojazd. – Bateria o pojemności 80 kW wystarczy na zaspokojenie podstawowych potrzeb gospodarstwa domowego. Byłaby to rewolucja na rynku motoryzacyjnym – zaznaczył.
Wiceszef polskiego rządu przedstawił również zalety leasingu konsumenckiego, dzięki któremu każdy może użytkować samochód, w tym o napędzie elektrycznym, bez konieczności kupna. - Nowe przepisy dają konsumentom atrakcyjną alternatywę wobec tradycyjnych kredytów. Zamiast zadłużać się na zakup samochodu możemy go wyleasingować, a po trzech latach zamienić na nowy model bez dodatkowych kosztów – podkreślił.
Wicepremier Waldemar Pawlak przypomniał także, że MG wraz z McKinsey&Company opracowało raport „Ocena potencjału redukcji emisji gazów cieplarnianych dla Polski”. – Nasz kraj na przestrzeni ostatniego dwudziestolecia odnotował wzrost gospodarczy o 50 proc. przy jednoczesnej redukcji emisji gazów cieplarnianych o 30 proc. – powiedział. - Jesteśmy dobrym przykładem dla innych, powinniśmy jednak podejmować kolejne wyzwania w tym kierunku – dodał.