Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pawlik: KDP tylko częścią tras pociągów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
05-09-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pawlik: KDP tylko częścią tras pociągów
Marek Pawlik, wiceprezes PKP PLK (fot. Rynek Kolejowy)
- W Polsce chcemy zbudować linię łącząca Warszawę przez Łódź z Poznaniem i Wrocławiem, po której będzie się jeździć z prędkością 350 km/h. Pociągi jeżdżące po tej linii maja jeździć w relacjach o kilkaset kilometrów dłuższych, np. ze Szczecina do Lublina - powiedział wiceprezes PKP PLK Marek Pawlik w Polskim Radiu.

- Dzięki temu, że modernizujemy linie konwencjonalne, przywracając je do prędkości m.in. 160 km/h, to jeżdżąc np. 160 km/h przez 2/3 trasy i 350 km/h 1/3 trasy będziemy osiągali dobre czasy przejazdu w relacjach miedzy głównymi miastami Polski. To jest możliwe, ale potrzebna jest determinacja. Dzisiaj robione jest studium wykonalności, a w przyszłym roku będzie musiała być podjęta decyzja polityczna z uwzględnieniem zarówno wyników studium wykonalności, jak i realiów ekonomicznych w skali kraju - powiedział Pawlik w Polskim Radiu.

 

- Dzisiaj, zgodnie z prawem wspólnotowym wszystkie szczegóły techniczne są zdefiniowane dla pociągów i dla infrastruktury kolejowej do prędkości 350 km/h. W związku z tym nie można budować linii na 200 km/h skoro standardem w UE, w której jesteśmy, jest 350 km/h. Jeśli w przyszłym roku decyzja polityczna zostanie podjęta, to wówczas w horyzoncie roku 2020 możliwe jest zrewolucjonizowanie transportu kolejowego w Polsce w ruchu pasażerskim, również z udrożnieniem transportu towarowego, który będzie przenoszony na inne linie. Choć studium wykonalności nie jest jeszcze zakończone, to zależy nam, aby zaczęła się debata społeczna na temat kolei dużych prędkości - deklaruje wiceprezes PKP PLK.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5