Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pawlik: Sukces KDP możliwy tylko przy modernizacji istniejącej sieci

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

mg

Data publikacji:
09-11-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pawlik: Sukces KDP możliwy tylko przy modernizacji istniejącej sieci
Marek Pawlik, wiceprezes PKP PLK (fot. Rynek Kolejowy)
- Jest rzeczą oczywistą dla zarządcy infrastruktury, że sukces budowy kolei dużych prędkości w Polsce jest możliwy tylko w przypadku powodzenia modernizacji linii konwencjonalnych - podkreślił wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych Marek Pawlik podczas Kongresu Kolejowego.

Prezes Pawlik wziął udział w specjalnym panelu dyskusyjnym, poświęconym budowie kolei dużych prędkości w naszym kraju. W trakcie dyskusji poruszono problem podnoszony przez środowiska sceptyczne wobec tego projektu. Pojawiają się bowiem głosy, iż zamiast inwestować w nową infrastrukturę kolejową, która umożliwi pociągom osiąganie zawrotnych prędkości, lepiej przeznaczyć te pieniądze na modernizacje istniejących torów, przynajmniej do standardu 160 km/h.

Marek Pawlik opowiedział się zarówno za budową KDP, jak i za modernizacją pozostałych linii. - Bez tego przedsięwzięcie nie będzie biznesowo opłacalne. We Francji mamy 2 tys. linii TGV, ale pociągi te obsługują prawie 20 tys. km, jeśli chodzi o relacje - wskazywał wiceprezes PKP PLK.

Skąd jednak wziąć pieniądze na budowę KDP w Polsce? - Przetarg odnośnie analizy ekonomicznej, komplementarnej względem projektu technicznego, został już ogłoszony - poinformował prezes Pawlik.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5