sg
Część pierwsza obejmuje budowę na terenie portu w Gdańsku 20 zbiorników m. in. na ropę (6 szt., łącznie 375 tys. m sześc.), olej napędowy (6 szt., 180 tys. m sześc.), paliwa lotnicze (4 szt. 66 tys. m sześc.), ciężki olej (2 szt., 50 tys. m sześc.), metanol (2 szt. 26 tys. m sześc.) . Łącznie pojemność wszystkich zbiorników ma wynieść 742 tys. m sześc. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania instalacji technologicznej ropy i paliw i pozostała infrastruktura.
Drugi etap (część spedycyjna) obejmuje inwestycje na terenie Siarkopolu Gdańsk. Powstać mają tam zbiorniki na ropę naftową (1 szt., 5 tys. m sześc.), olej napędowy (2 szt., 10 tys. m sześc.), paliwo lotnicze (2 szt., 10 tys. m sześc.), ciężkiego oleju (2 szt., 10 tys. m sześc.), metanolu (2 szt. 10 tys. m sześć.). Ponadto powstać m stanowisko załadunkowe dla cystern samochodowych (przepustowość do 200 cystern), terminal kolejowy o możliwościach nalewczych co najmniej 9-12 tys. m sześc. na dobę, instalacja technologiczna dla ropy i paliw.
Obie części terminala mają ponadto zostać połączone ze sobą i z siecią miejską rurociągami.
Spółka zaznacza, że może skorzystać z prawa opcji, któremu podlegać będą wszystkie zbiorniki poza tymi na ropę w porcie gdańskim (375 tys. m sześc.). Termin zgłaszania się dla oferentów upływa 29 czerwca.