Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Petrolinvest: Nie istnieje ryzyko utraty koncesji

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

ww

Data publikacji:
31-01-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Petrolinvest: Nie istnieje ryzyko utraty koncesji
fot. Petrolinvest
Czy w przypadku potwierdzenia się zarzutów korupcji względem osób związanych ze spółkami ECo Energy 2010, Silurian i Silurian Energy Services istnieje po stronie tych spółek ryzyko utraty koncesji, których dotyczyłyby ewentualne zarzuty korupcyjne?

- W oparciu o posiadane opinie prawne spółka uważa, iż nie istnieje ryzyko utraty koncesji na poszukiwanie gazu łupkowego w Polsce. Według posiadanych informacji zarzuty wobec pracowników spółki zależnej nie dotyczą formalnego wpływania na wydanie decyzji administracyjnej, a w związku z tym decyzja administracyjna o przydziale koncesji nie jest – w ocenie doradców prawnych spółki – zagrożona – to odpowiedź Petrolinvestu na pytanie zadane przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.


Przypomnijmy, że Prokuratura Apelacyjna w Warszawie postawiła zarzuty siedmiu osobom zatrzymanym po śledztwie o korupcję przy przyznawaniu koncesji na poszukiwanie gazu łupkowego. Wśród nich jest szefowa Departamentu Geologii i Koncesji Geologicznych, dwóch pracowników tego departamentu oraz trzy osoby z firm ubiegających się o koncesje – menagerowie Silurianu, spółki z grupy Petrolinvestu.


Czytaj więcej: Afera łupkowa: Oświadczenie Petrolinvest


Petrolinvest odpowiedział również na pytanie dotyczące szacunkowego kosztu nabycia koncesji na poszukiwanie gazu łupkowego. Na koszty związane z pozyskaniem koncesji składają się wszelkie koszty związane z organizacją takiego przedsięwzięcia, w tym zbudowanie odpowiednio wykwalifikowanego zespołu kierującego tym przedsięwzięciem, pozyskanie stosownych danych geologicznych, przeprowadzenie szeregu ekspertyz odnoszących się do obszaru koncesyjnego, przygotowanie wniosków koncesyjnych. Koszty natury organizacyjnej i eksperckiej związane z prowadzeniem takiego przedsięwzięcia trudno jest zatem wycenić w przeliczeniu na konkretną koncesję. Do tego należy dodać koszty związane z udzieleniem koncesji na poszukiwania złóż ropy naftowej i gazu ziemnego, na które składają się: koszty przygotowania i złożenia wniosku koncesyjnego, koszty projektu geologicznego do wniosku i pozostałych analiz służących do wyboru i oceny obszaru koncesyjnego, opłata koncesyjna, opłata z tytułu użytkowania górniczego. Duże znacznie ma również lokalizacja samej koncesji i jej potencjał geologiczno – biznesowy.
 

Transakcje związane z polskimi koncesjami łupkowymi pokazują, że wartość 1 km2 koncesji wyceniania jest od około 25 tys. USD w przypadku transakcji zakupu udziałów w Eco Energy 2010, która jest jedną z najtańszych transakcji na rynku, przez transakcję private placement Silurian Hallwood gdzie 1 km2 wyceniono na 36 tys. USD, po 133 tys. USD za 1 km2 jaką osiągnął 3Legs Resources podczas debiutu na giełdzie AIM w Londynie.

 

Petrolinvest posiada dane dotyczące wzrostu wartości koncesji, jakie miały miejsce na rynku amerykańskim, które pokazują, że w momencie potwierdzenia zasobów węglowodorów i dalej w momencie gdy na koncesji prowadzona jest przemysłowa eksploatacja gazu łupkowego cena 1km2 wzrasta kilkanaście do kilkudziesięciu razy. Dane takie zawierają raporty międzynarodowych banków inwestycyjnych m.in. Morgan Stanley, czy też Jefferies & Co wyspecjalizowanego w transakcjach w segmencie gazu łupkowego. Wartość transakcji na aktywach związanych z poszukiwaniem i wydobyciem gazu łupkowego zrealizowanych jesienią 2011 roku, na rynku amerykańskim, kształtowała się w przedziale od 2 mln USD do 3,6 mln USD za 1 km2 koncesji z potwierdzonymi zasobami, zaś w styczniu 2012 roku, doszła do poziomu 5-6 mln USD za 1km2 koncesji.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Intermodal i logistyka

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Rynek Infrastruktury 27 maja 2014

IS: Nowe prawo dotyczące wydobycia surowców uderzy w PGNiG

Intermodal i logistyka

Podatek węglowodorowy w Senacie. Dodatkowe obciążenia zniechęcą inwestorów?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Intermodal i logistyka

Jest pierwsza polska firma, która zarobi na łupkach

Rynek Infrastruktury 27 maja 2014

IS: Nowe prawo dotyczące wydobycia surowców uderzy w PGNiG

Intermodal i logistyka

Podatek węglowodorowy w Senacie. Dodatkowe obciążenia zniechęcą inwestorów?

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5