Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Piechociński: Inwestycje w ZPMSiŚ realizowane terminowo. Robią olbrzymie wrażenie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Piechociński: Inwestycje w ZPMSiŚ realizowane terminowo. Robią olbrzymie wrażenie
Janusz Piechociński; fot. Włodzimierz Włoch
- Inwestycje robią olbrzymie wrażenie, a - co ważne - gazoport jest realizowany bez opóźnienia. Trwają też prace w samym zespole portów Szczecin-Świnoujście – o swojej wizycie w Szczecinie pisze na blogu Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury.

Piechociński, jak informuje, odwiedził budowę terminala LNG w Świnoujściu, rozmawiał także z pracownikami Urzędu Morskiego.
W lipcu Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało o decyzji przyznania 70,88 mln zł ze środków europejskich do rozbudowy infrastruktury portowej w południowej części portu w Świnoujściu. Całkowity koszt inwestycji to ponad 152 mln zł.

W ramach inwestycji zostanie wybudowane nowe stanowisko promowe. Powstanie m.in. nabrzeże o długości 242,15 m o głębokości technicznej 12 m i głębokości dopuszczalnej 13 m, oraz ruchome pomosty umożliwiające pasażerom i samochodom dostanie się na pokład promu.

Nowe stanowisko statkowe umożliwi przyjmowanie jednostek promowych o maksymalnej długości 220 m, które z uwagi na brak odpowiedniej infrastruktury portowej w Świnoujściu obecnie nie są obsługiwane.

 

Porty w Szczecinie i w Świnoujściu tworzą jeden z największych w regionie Morza Bałtyckiego zespołów portowych. Port w Świnoujściu położony jest bezpośrednio nad samym morzem, natomiast port w Szczecinie usytuowany jest 65 km w głąb lądu. Przejście torem wodnym z redy w Świnoujściu do Szczecina trwa 4 godziny. Port w Świnoujściu może przyjąć statki o maksymalnym zanurzeniu 13,2 m i długości 270 m. Port w Szczecinie może przyjąć statki o maksymalnym zanurzeniu 9,15 m i długości 215 m.

Z portu w Świnoujściu kursują pasażerskie promy do Danii i Szwecji.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5