mg
- Decyzja odnośnie KDP powinna zostać podjęta w sposób klarowny i racjonalny. Nie chcemy oczywiście, aby infrastruktura ta powstała kosztem zaangażowania środków publicznych w modernizację kolei klasycznych, do 160 km/h. Zbigniew Szafrański jest kolejnym prezesem PKP PLK, który przygotowuje adnotacje, jak wiele jest do zrobienia na sieci zarządzanej przez jego spółkę - podkreślił Piechociński podczas panelu dyskusyjnego poświęconego kolei dużych prędkości, który został zorganizowany w trakcie Kongresu Kolejowego.
- Wolumen środków, które mogą przyjść z sektora publicznego będzie limitowana perturbacjami ekonomicznymi. Bardzo ryzykowne może być powiedzenie, że teraz nas nie stać na realizację inwestycji ze środków publicznych, ale załatwi wszystko partnerstwo publiczno-prywatne. Pamiętajmy, że kapitał zdrożał dla każdego - podkreślił wiceprzewodniczący komisji infrastruktury w Sejmie poprzedniej kadencji.
- W mojej ocenie Europa będzie walczyć w najbliższych latach o stabilizację makroekonomiczną, niestety także kosztem nakładów inwestycyjnych. A to odbije się na stanie koniunktury w gospodarce - zaznaczył Janusz Piechociński.