Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP PLK: Budowa mostu nad Wisłą ruszy wiosną 2013 r.

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
20-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP PLK: Budowa mostu nad Wisłą ruszy wiosną 2013 r.
fot. PKP PLK
Modernizacja linii kolejowej do portu w Gdańsku pozwolić ma na intensywniejszy ruch pociągów towarowych wiozących towary masowe i kontenery i usprawnić ruch statków na Martwej Wiśle. Według zapewnień PKP PLK prace budowlane ruszyć mają wiosną przyszłego roku, ale projekt jest wciąż na etapie dokumentacji.

Beneficjentem projektu, obejmującego modernizację linii E65/CE65 jest PKP PLK, a ZMPG jest partnerem.

 

- Na czerwiec 2012 planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawców, a na grudzień ich wybór. Roboty mają się rozpocząć w styczniu 2013, a na grudzień 2014 planowane jest zakończenie inwestycji – mówił niedawno Rynkowi Infrastruktury rzecznik gdańskiego portu Janusz Kasprowicz.

 

- Harmonogram działań jest ułożony tak, aby na wiosnę rozpocząć prace budowlane – powiedział nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Przyznał jednak, że inwestycja nie posiada jeszcze ani decyzji lokalizacyjnej, ani pozwolenia na budowę. Zapewnił jednak, że PKP PLK zdążą z niezbędną dokumentacją tak, aby ogłosić i rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę na wiosnę przyszłego roku. – Przeprowadzenie procedury przetargowej to kwestia niedługiego czasu – zapewnił rzecznik.

Dzięki modernizacji linii kolejowej prowadzącej do portu w Gdańsku jej przepustowość ma wzrosnąć trzykrotnie. Jednym z istotnych elementów prac jakie zostaną wykonane jest budowa nowego dwutorowego mostu nad Martwą Wisłą, który będzie wyższy niż dotychczasowy, co w konsekwencji pozwoli na swobodną żeglugę statków w kierunku Gdańska. Modernizacja linii kolejowej jest uzupełnieniem planów inwestycyjnych Portu Gdańsk, zakładających rozwój baz przeładunkowych, terminali kontenerowych i powstanie nowoczesnego centrum dystrybucyjno-logistycznego.

 

Linia kolejowa Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny jest typową linią dedykowana dla ruchu towarowego. Jej długość wynosi ponad 16 km, a ze względu na zły stan techniczny - od 2002 r. - ruch odbywa się tylko po jednym torze. Obecnie jej przepustowość pozwala na przejazd 82 pociągów na dobę. Z uwagi na parametry eksploatacyjne prędkość maksymalna na linii wynosi 60 km/h, jednak w niektórych miejscach ze względu na zły stan techniczny torów pociągi muszą zwalniać do 20 km/h.

 

W ramach pierwszego etapu inwestycji został przygotowany projekt budowlany oraz wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach pozwolenia na realizację przedsięwzięcia.

 

Drugim etapem inwestycji, która zacznie się w 2013 roku będą roboty budowlane. Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie nowych torów w miejsce istniejących ale również obejmie instalację europejskiego systemu sterowania ruchem pociągów ERTMS.

 

Zarządzeniem ruchem kolejowym będzie odbywało się z lokalnego centrum sterowania Gdańsk Port Północy.
 

Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas. Szacowany koszt inwestycji to około 505 mln zł i jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013 - 2014.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Biznes i przemysł

Firmy dołożyły miliard do realizowanych inwestycji

Elżbieta Pałys 28 sierpnia 2023

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

LOT nie jest na sprzedaż i powalczy o miliard złotych zysku w 2023 r.

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5