Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Po co Centrum KDP bez KDP?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Po co Centrum KDP bez KDP?
Fot. S. Terfloth, commons.wikimedia.org, CCA-SA
Przygotowania do budowy KDP w Polsce pochłonęły już ok. 55 mln zł. Połowa tej kwoty została przeznaczona na studium wykonalności, ale kilka milionów rocznie kosztuje także utrzymanie Centrum Kolei Dużych Prędkości działającego w PKP PLK - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

„DGP” wyliczył, że na opracowanie studium wykonalności poszło już 25 mln zł, ale to nie koniec. Po zakończeniu prac nad nim konsorcjum z hiszpańską firma IDOM na czele otrzyma drugie tyle.


Dziennik zwraca także uwagę, że prace nad projektem KDP trwają w Centrum Kolei Dużych Prędkości - zespołu działającejgo w strukturach PKP PLK. Z informacji gazety wynika, że w Centrum KDP zatrudniono w ciągu 2 lat jego działalności 42 osoby, którymi kieruje 6 dyrektorów.


„W 2011 r. wszystkie pensje pochłoną 3,6 mln zł, a łączne koszty utrzymania jednostki – 5 mln zł. To dane nieoficjalne uzyskane przez „DGP”, bo Ministerstwo Transportu odmówiło podania kwot.” – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.


"DGP" dodaje, że minister transortu Sławomir Nowak w ramach oszczedności w administracji może podjąć decyzję o zerwaniu umów na przygotowanie ekspertyz oraz o rozwiązaniu zespołu koordynującego.


Całość artykułu

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Opolskie: Most na DK-39 po próbnym obciążeniu

Drogi i autostrady

Opolskie: Most na DK-39 po próbnym obciążeniu

Rynek Infrastruktury 23 września 2013

Płock: Na DK-60 kierowcy jadą już pod wiaduktem

Drogi i autostrady

Płock: Na DK-60 kierowcy jadą już pod wiaduktem

Rynek Infrastruktury 16 czerwca 2014

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Opolskie: Most na DK-39 po próbnym obciążeniu

Drogi i autostrady

Opolskie: Most na DK-39 po próbnym obciążeniu

Rynek Infrastruktury 23 września 2013

Płock: Na DK-60 kierowcy jadą już pod wiaduktem

Drogi i autostrady

Płock: Na DK-60 kierowcy jadą już pod wiaduktem

Rynek Infrastruktury 16 czerwca 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5