„Dziennik Polski” przypomina, że – jak przyznali sami inżynierowie kontraktu – główną przyczyną opóźnienia inwestycji jest niewyłonienie wykonawcy, który ma m.in. zmodernizować tunel Antresola. - Planowo miał być np. położony już kamień na schodach prowadzących do Antresoli, ale nie można było tego zrobić, bo... spółka PKP SA nie zleciła nikomu wykonania tych schodów. Cała ta spirala powoduje, że wiele prac nie mogło być jak na razie wykonanych - tłumaczył dziennikowi na początku czerwca Andrzej Kłobukowski, główny inżynier kontraktu.
PKP SA zapewnia, że procedura przetargowa jest w toku. Jak powiedziała „Dziennikowi Polskiemu” Paulina Jankowska z zespołu prasowego spółki, rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu dwóch tygodni.
Jednak nawet jeżeli uda się wybrać wykonawcę jeszcze w sierpniu, to remont tunelu Antresola potrwa co najmniej 3 miesiące, czyli do października. Następne kilka tygodni może zająć połączenie tunelu z instalacjami w pozostałych częściach dworca oraz odbiory techniczne. To sprawia, że otwarcie całego dworca może przesunąć się na początek 2013 roku.