Rynek Infrastruktury
Tytuł nadała spółce kapituła konkursu, któremu patronuje Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Klub Polskie Forum ISO 9000. Tym samym doceniono starania spółki, jakie podejmuje ona w celu wdrożenia najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska.
Tytuł laureata oraz złote godło „Najwyższa Jakość Quality International 2011”, którego organizatorem jest Forum Biznesu (dodatek ukazujący się od 2003 roku na łamach Dziennika Gazety Prawnej), jest kolejnym wyróżnieniem dla spółki, po zdobytym również w tym miesiącu tytule - Godło Inwestor w Kapitał Ludzki.
Uzasadniając swoją decyzję przyznania spółce Polskie LNG złotego godła Quality International 2011, Kapituła podała najwyższą ocenę opartego na standardach ISO systemu zarządzania oraz rozwiązań projakościowych przyjętych w spółce. Na wyróżnienie zasłużyła również polityka personalna Polskiego LNG, prowadzona w oparciu o System Wartości przyjęty w spółce.
- Otrzymane przez Spółkę tytuły dowodzą, że realizacja tak poważnej inwestycji - kluczowej dla bezpieczeństwa energetycznego kraju – przebiega według najwyższych standardów jakościowych, w harmonii z otoczeniem oraz zgodnie z wszystkimi wymogami prawa w zakresie ochrony środowiska. – zwraca uwagę Zbigniew Rapciak, prezes zarządu Polskie LNG SA.
Zgodnie z oceną kapituły, spółka wykazuje najwyższą dbałość o rozwój i doskonalenie kadry pracowniczej, co jest jednym z najistotniejszych elementów skutecznej realizacji jej celu strategicznego – budowy pierwszego w Polsce i tej części Europy terminalu regazyfikacyjnego do odbioru skroplonego gazu ziemnego LNG w Świnoujściu.
Świadoma polityka w zakresie bezpieczeństwa i jakości, którą od początku swojej działalności wdraża spółka, ma na celu zapewnienie efektywnej i bezpiecznej pracy terminalu LNG, jego załogi, jak i bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców. Nie byłoby to możliwe bez wdrożenia wielu działań, które Polskie LNG na siebie nałożyło. Podejście systemowe, zarządzanie przez cele, stosowanie przejrzystych procedur, czy właśnie efektywna polityka personalna oparta na założeniach sformułowanych i zawartych w Wartościach spółki, unikatowych kompetencjach oraz wysokim poziomie motywacji, zarówno na etapie budowy, jak i na etapie eksploatacji – to mechanizmy nowoczesnego zarządzania inwestycjami, które z sukcesem udało się zaszczepić w spółce.
LNG SA konsekwentnie doskonali metody działania, zasoby rzeczowe i inwestuje w kapitał ludzki tak, aby sprostać oczekiwaniom otoczenia zewnętrznego. Ponadto Polskie LNG jest mocno zorientowana na dialog, otwartość i szczerość we wzajemnej współpracy i komunikacji ze wszystkimi partnerami i interesariuszami spółki, w tym szczególne z polskimi obywatelami.
Budowa terminalu LNG została uznana przez Rząd za strategiczną inwestycję dla bezpieczeństwa energetycznego kraju, ponieważ umożliwi Polsce odbiór gazu ziemnego drogą morską praktycznie z dowolnego kierunku na świecie. Terminal LNG powstanie w Świnoujściu, na terenie przeznaczonym pod rozwój portu. Pozwoli na odbiór do 5 mld m3 gazu ziemnego rocznie, z możliwością rozbudowy do 7,5 mld m3 (obecnie Polska zużywa ok. 14 mld m3 gazu rocznie). Budowa terminalu LNG w Świnoujściu to pierwsza tego typu inwestycja nie tylko w Polsce, ale także w Europie Środkowo-Wschodniej. Zakończenie budowy terminalu planowane jest na 30 czerwca 2014 roku.