Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pomorskie obiecuje wsparcie dla portu w Gdyni

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
11-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pomorskie obiecuje wsparcie dla portu w Gdyni
Fot. ZMPG SA
- Żeby stać się w ogóle konkurencyjnym portem Gdynia wymaga zainwestowania nie tylko w infrastrukturę wyprowadzającą towary z portu, ale także w infrastrukturę na terenie portu – wyjaśnia województwa pomorskiego Mieczysław Struk. - Porty często są marginalizowane, a ich rola dla gospodarki jest nie do przecenienia . My tę rolę na poziomie regionalnym dostrzegamy – dodaje.

Czego potrzebuje port w Gdyni? - Jest to przede wszystkim potrzeba pogłębienia torów podejściowych o około 2 metry, przez co możliwe będzie wejście do portu największych statków kontenerowych na świecie. Drugą rzeczą jest konieczność zwiększenia możliwości portowej obrotnicy – mówi marszałek Struk.

- Pogłębienie toru podejściowego i zwiększenie średnicy obrotnicy to niezbędne inwestycje, które pozwolą nam na obsługę coraz większych statków. Dążymy do pogłębienia toru do głębokości 15,5 metra i zwiększenia długości obrotnicy portowej do 280-290 metrów – potwierdza Andrzej Kujoth, dyrektor ds. handlowych w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym BCT. – Te zadania są ujęte w planie rozwoju portu i mają być zrealizowane do 2015 roku. Inwestycję realizować będzie zarząd portu, ale Bałtycki Terminal Kontenerowy uczestniczy i wspiera te działania. Lepsze parametry portu znacznie zwiększą atrakcyjność portu w rozmowach z kontrahentami.

- Dążymy do pogłębienia toru do głębokości 15,5 metra i zwiększenia długości obrotnicy portowej do 280-290 metrów – wyjaśnia dyrektor Kujoth. Obecnie port w Gdyni posiada głębokość 13,5 m i maksymalne zanurzenie statków 12,7 m. średnica obrotnicy wynosi 400 m (ramię - 200 m).

Głębokość toru rzędu 15,5 metra posiada już port w Gdańsku. Czy zatem pomorskie porty nie mogą się „wyspecjalizować”, aby uniknąć miliardowych inwestycji? – Musimy wyzbyć się takiego myślenia. Port w Gdyni nie powinien konkurować z Gdańskiem, ale oba porty powinny konkurować na przykład z Sankt Petersburgiem – zaznacza marszałek Struk i dodaje: - Pomorskie porty mają świetne położenie i powinny dążyć do uzyskania statusu lidera na Bałtyku. Gdańsk i Gdynia, w przeciwieństwie do Sankt Petersburga, nie zamarza kilka miesięcy, więc mają lepszą dostępność.

- To są miliardy złotych i setki tysięcy miejsc pracy, licząc także kooperantów. Dlatego nie możemy sobie pozwolić na zaniedbania inwestycyjne – podkreśla marszałek Struk. Marszałek zapewnił, że samorząd województwa będzie zabiegał o wsparcie inwestycji przez rząd.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5