Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdańsk musi jeszcze raz wybrać wykonawców rozbudowy nabrzeży

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
24-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdańsk musi jeszcze raz wybrać wykonawców rozbudowy nabrzeży
fot. Port Gdańsk
Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty dla dwóch inwestycji planowanych przez Port Gdańsk. Chodzi o rozbudowę nabrzeży Rudowego III oraz Bytomskiego.

Inwestycje są planowane w ramach poprawy dostępu do Portu Gdańsk. W sumie planowana jest rozbudowa czterech nabrzeży, w tym Bytomskie zlokalizowane wzdłuż Kanału Portowego oraz Rudowe III położone w Basenie Górniczym.

Nabrzeże Rudowe III 

Oferty na przebudowę Nabrzeża Rudowego III otwarto w październiku ub. roku. wpłynęło 5 propozycji, z tego najtańsza złożona przez Strabag – 84,400 mln zł. To ta oferta został wskazana jako najkorzystniejsza.

Odwołanie od tego rozstrzygnięcia złożyło dwóch wykonawców – Porr oraz NDI. W środę KIO uwzględniło część zarzutów. Skutkiem tego jest nakazanie zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzucenie ofert firm Strabag oraz Budimex (114,181 mln zł). W obecnej sytuacji największe szanse na wygranie przetargu ma Porr, który złożył ofertę wartą 91,400 mln zł. Zamawiający przygotował kwotę 140,575 mln zł.

Za tę kwotę na Nabrzeżu Rudowym III ma być utworzone uniwersalne stanowisko przeładunkowe przystosowane do obsługi statków pełnoładownych o nośności 35 000 DWT. Przebudowany ma być odcinek o długości 232 metrów i fragment Nabrzeża Administracyjnego o długości 18 metrów.

Przebudowane zostaną konstrukcje hydrotechniczne, sieci elektryczne, wodociągowe, odwodnienie liniowe i kanalizacja deszczowa. Poprawione zostaną dojazdy do nabrzeża, a także skorygowany zostanie przebieg torowisk kolejowych. Nabrzeże zostanie przystosowane do przeładunków urządzeniami samojezdnymi LHM550.

Nabrzeże Bytomskie

Przebudową Nabrzeża Bytomskiego było zainteresowanych było siedmiu wykonawców, z których najtańszy także był Strabag - 43,836 mln zł. Oferta tej firmy została wskazana jako najkorzystniejsza.

Od wyboru odwołało się dwóch wykonawców – Doraco (47,198 mln zł) oraz Porr (50,791 mln zł). To firmy, które po ocenie ofert znajdowały się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu. KIO rozpatrując odwołania obu wykonawców nakazała unieważnienie ofert firmy Strabag, ale i Doraco. Tym samym najbliżej wygrania przetargu także i w tym przypadku jest Porr.

Zamawiający przygotował kwotę 81,274 mln zł.

Nabrzeże Bytomskie po przebudowie ma pełnić funkcję nabrzeża uniwersalnego. Rozbudowa obejmie odcinek o długości 204 metrów. W ramach inwestycji istniejąca linia brzegowa ma być dostosowana do planowanego ruchu statków w Kanale Portowym oraz w obrębie Głównej Obrotnicy Portowej.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Biznes i przemysł

PKP Cargo z umową z PGE na 1,2 mld zł

Mikołaj Kobryński 06 września 2023

Zobacz również:

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Drogi i autostrady

Pomorskie. Rozbudowa DK-25 najtaniej za 110 mln zł

Elżbieta Pałys 04 września 2023

Dwie oferty na koncepcję budowy obwodnicy Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5