Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Zdobywanie ładunku polega na budowaniu relacji (ZDJĘCIA)

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
21-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

– Mam wrażenie, że dopiero na świecie usłyszano o tym, że w Polsce jest tak duży port jak w Gdańsku, i że jest on w stanie obsłużyć tak duży rynek jak Europa Środkowo-Wschodnia – komentuje wysokie wyniki Portu Gdańsk w I kwartale 2018 roku Łukasz Greinke, prezes ZMPG. Podczas konferencji wynikowej zaznaczał on, że zdobywanie ładunku polega na budowaniu relacji.

Jeden zespół

W I kwartale 2018 roku w Porcie Gdańsk przeładowano o 12,7 mln ton ładunku. To daje w sumie 43,8% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Poza radością z tak wysokich wyników konieczne jest zastanowienie się, skąd się one tak naprawdę wzięły.

– To jest trochę tak, że składa się na to wszystko po trochu. Cały port jest zespołem wielu podmiotów, które grają do jednej bramki – komentował sytuację prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Oczywiste jest to, że jednym z aspektów, które niewątpliwie pomogły w osiągnięciu takich statystyk jest mocny rozwój infrastruktury. Zarówno tej znajdującej się w porcie jaki poza nim. Nie jest to jedyna kwestia.

O porcie musi się mówić

Zdaniem Łukasza Greinke, istotnym działaniem było zwiększenie widoczności portu na świecie. – To nie jest przypadek, że największe porty Europy i świata mają swoich przedstawicieli na całym globie. O nich się mówi – komentuje sytuację prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG). – Mam wrażenie, że dopiero na świecie usłyszano o tym, że w Polsce jest tak duży port jak w Gdańsku, i że jest on w stanie obsłużyć tak duży rynek jak Europa Środkowo-Wschodnia – dodaje.

Jednym z najważniejszych rynków dla gdańskiego portu jest rynek azjatycki. – Chcemy być bardzo obecni na rynkach Azji. Pojawiamy się tam na konferencjach, ponieważ tam spotykają się przedstawiciele wszystkich największych portów – stwierdził Łukasz Greinke.

– Na początku nasze częste wyjazdy do Chin zaowocowały tym, że operator kontenerowy Cosco wybierając terminale zdecydowało się na DCT Gdańsk. Należy zaznaczyć, że dla nich to nie jest kwestia tylko infrastruktury w porcie, ale także tej, która zapewnia do niego dostęp. Oni analizowali również jaka jest aktualna sieć kolejowa i drogowa w Polsce, ale także jakie są dalsze plany jej rozwoju – mówił prezes ZMPG.

50 mln ton

Jeśli Port Gdańsk zachowa w następnych kwartałach 2018 roku dynamikę z pierwszych trzech miesięcy to na koniec grudnia Zarząd Morskiego Portu Gdańsk będzie mógł świętować ogromny sukces. Oznaczało byt to, że 2018 rok zostałby zamknięty z 50 mln ton przeładowanego ładunku, a całkowity wzrost wynosiłby 25%.

Nie można jednak przesądzać, że taka perspektywa się sprawdzi. – Jesteśmy w fazie dużych inwestycji i zaraz te procesy ruszą. Wszystkie będą prowadzone pod ruchem, ale i tak mogą mieć wpływ na zdolności operacyjne portu – komentuje Łukasz Greinke.

Do tego dochodzi kwestia dotycząca sytuacji na świecie. Branża portowa jest szczególnie wrażliwa pod tym względem i każda zmiana może wprowadzić wahania przeładunków.
 
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5