Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdynia o swoich inwestycjach

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
02-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia o swoich inwestycjach
Fot. Zarząd Portu Morskiego Gdynia
Dziś w ramach promocji projektu inwestycyjnego pn. „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”, odbyła się w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia konferencja otwierająca.

Projekt realizowany przez Zarząd Portu uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych, w ramach działania 7.2. Rozwój Transportu Morskiego, w priorytecie VII Transport Przyjazny Środowisku, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Umowa o dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności została podpisana 12 lipca 2012 w Warszawie, w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT). Dofinansowana inwestycja jest zlokalizowana we wschodniej części Portu Gdynia na obszarze przewidzianym pod rozwój funkcji przeładunkowych w systemie Ro-Ro.

 

Koszt całkowity projektu, którego realizacja rozciąga się na lata 2009-2013, wynosi ponad 119 milionów złotych.

 

Z tej kwoty wydatki kwalifikowalne wynoszą niecałe 53 miliony złotych. Przyznana, zgodnie z umową, kwota dofinansowania z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów inwestycji pokryje ZMPG ze środków własnych. Roboty budowlane zostały rozpoczęte w czerwcu 2009 r. i potrwają do końca 2013 r.

 

Projekt „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia” polega na rozbudowie infrastruktury w celu zwiększenia możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na utrzymanie pozycji konkurencyjnej gdyńskiego portu w regionie Morza Bałtyckiego.

 

W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów. Wymaga to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzenia niektórych obiektów. Projekt zakłada m.in.: wybudowanie dróg o długości około 0,8 km, przebudowanie dróg na odcinku 1,2 km, wybudowanie linii kolejowych w układach transportowych portu o długości około 0,7 km oraz przebudowane linii kolejowych na odcinku 2 km. W ramach tego projektu zrealizowana została również przebudowa rampy ro-ro, obejmująca budowę górnej rampy oraz przebudowę dolnej rampy i urządzeń cumowniczych.

 

Infrastruktura portowa powstała w wyniku realizacji tego projektu będzie udostępniana przez ZMPG użytkownikom portu na zasadzie ogólnodostępności. Realizacja projektu przyczynić się ma do rozwoju transportu na Morzu Bałtyckim w ramach sieci transeuropejskich (TEN-T). Sprzyjać ma również ograniczeniu negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, dzięki zwiększeniu udziału alternatywnych gałęzi transportu, tj. przewozów drogą morską i kolejową, w stosunku do transportu drogowego.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5