Po 2003 roku następowały kolejne prywatyzacje, do których zarządy portów zostały zobligowanie przez ustawodawcę. Dzisiejsza umowa prywatyzacji gdyńskiego terminalu drobnicowego jest uwieńczeniem ostatniego etapu prywatyzacji terminali portowych grupy kapitałowej ZMPG w których Zarząd Portu był właścicielem 100 procent udziałów.
Ostatnie prywatyzacje miały miejsce w roku 2011 – kiedy to sprywatyzowano dwie spółki portowe – MTMG - Morski Terminal Masowy Gdynia oraz WUŻ - Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia. Zysk ze sprzedaży udziałów w obydwu podmiotach przeznaczony został przez zarząd gdyńskiego portu na realizację inwestycji w obszarze infrastruktury portowej.
26 czerwca tego roku w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się uroczyste podpisanie umowy zbycia 100 procent udziałów spółki BTDG – Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego na rzecz spółki OT Logistics. Umowa opiewa na kwotę 57,830 mln zł.
Proces prywatyzacji BTDG rozpoczął się w roku 2012 i obejmował 100 procent pakiet udziałów. Przyjętym trybem prywatyzacji były negocjacje prowadzone na podstawie publicznego zaproszenia. W roku 2013 przeprowadzona została zasadnicza część procedury prywatyzacyjnej, w wyniku której wyłączność otrzymała spółka OT Logistics z siedzibą w Szczecinie. Nowy właściciel terminalu drobnicowego - OT Logistics to firma logistyczna operująca na rynku europejskich przewozów towarowych, wokół której powstała grupa kapitałowa składająca się z kilkudziesięciu spółek.
– Pozyskanie tak istotnego inwestora, jakim jest OT Logistics z pewnością przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności gdyńskiego terminalu na niełatwym rynku usług portowych – mówi Janusz Jarosiński prezes zarządu ZMPG. – Finalizacja całego procesu zagwarantuje również Zarządowi Portu stabilne wpływy z tytułu umowy dzierżawy przez okres 30-tu lat oraz z opłat portowych z tytułu realizacji zagwarantowanego poziomu przeładunków. Pozyskane środki finansowe ze zbycia udziałów natomiast będą mogły zostać przeznaczone na statutowe cele działalności, tj. rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej – dodaje.