Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdynia: Rosyjskie embargo może wpłynąć na polski rynek transportowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
19-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia: Rosyjskie embargo może wpłynąć na polski rynek transportowy
fot. T. Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Władze Portu Gdynia analizują, jakie mogą być skutki rosyjskiego embarga na polskie produkty. Zdając sobie sprawę, że embargo może wpłynąć na cały rynek transportowy w Polsce, zauważają jednocześnie, że patrząc tylko przez pryzmat gdyńskiego portu, jego wskaźniki przeładunków nie powinny się wskutek embarga w sposób znaczący zmienić.

– Rosja jest bardzo ważnym partnerem handlowym Polski. Dlatego też, nałożenie embarga na polskie produkty wpłynie w istotnym stopniu na polski rynek transportowy. Z uwagi na położenie geograficzne, duża część ładunków transportowana była dotychczas przy użyciu transportu lądowego i tu można spodziewać się skutków ostatnich działań rządu Federacji Rosyjskiej – ocenia w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Adam Hoppe z Działu Marketingu i Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Port raczej nie odczuje embarga

Hoppe dodaje, że ZMPG nie posiada szczegółowych informacji dotyczących pochodzenia oraz ostatecznego przeznaczenia ładunków przeładowywanych na jego terenie, dlatego też trudno jest „na szybko” ocenić, jaki może mieć to wpływ na wielkość obrotów portowych w przyszłości. – Jednakże, na podstawie posiadanych przez nas danych, można stwierdzić, iż w strukturze przeładunków Portu Gdynia nie obserwuje się większych ilości towarów rolno-spożywczych kierowanych do Rosji, tym samym embargo Federacji Rosyjskiej nie będzie miało wpływu na obroty ładunkowe w naszym porcie – twierdzi Adam Hoppe.

 

– Do tej pory Rosja była odbiorcą bardzo wielu produktów. Siłą rzeczy, jeżeli rynek, przynajmniej częściowo, zostanie zamknięty, musi to wpłynąć na siatkę jego połączeń z resztą świata. Spodziewać się należy, iż ładunki przewożone dotąd do Rosji zostaną przekierowane na inne rynki, a system transportowy dostosuje się do nowej sytuacji – dodaje Hoppe.

Nasz rozmówca zauważa też, że w ostatnim okresie nastąpił istotny spadek przewozów skonteneryzowanych na rzecz branży motoryzacyjnej. Z uwagi na rozłożenie tego procesu w czasie, trudno jest, jego zdaniem wiązać to bezpośrednio z regulacyjnymi decyzjami władz Federacji Rosyjskiej.


W drodze po kolejny rekord

Gdynia jest trzecim największym polskim portem – po Gdańsku oraz kompleksie Szczecin/Świnoujście. W całym 2013 r. przeładunki w Porcie Gdynia wyniosły 17,7 mln ton i był to najlepszy wynik w ponad 90-letniej historii portu. Prawie na pewno wynik ten zostanie poprawiony: wskaźniki przeładunków w I półroczu 2014 r. (9,51 mln ton) były lepsze aż o 13,9% niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2013 r. Bardzo prawdopodobne zatem, że przeładunki w Gdyni przekroczą na koniec roku „magiczną” barierę 20 mln ton.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5