W ciągu 12 miesięcy 2017 roku w gdyńskim porcie przeładowano 21,225 mln ton ładunków. Jak podaje Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) – jest to prawie o 9% więcej niż w roku 2016 i stanowi największy roczny obrót towarów w historii portu.
Dynamika wzrostu ładunków od stycznia do grudnia 2017 roku spowodowała, iż Port Gdynia staje się coraz bardziej istotnym punktem wśród portów rejonu Morza Bałtyckiego. Wśród masy ładunków przeładowywanych w gdyńskim porcie na szczególna uwagę zasługuje ponad 40 procent więcej węgla i koksu oraz prawie 40 procent więcej ropy i ropopochodnych w porównaniu do 2016 roku.W 2017 roku w Porcie Gdynia przeładowano także więcej kontenerów, rudy i drewna oraz drobnicy.
– Znakomite wyniki przeładunkowe, jakie osiągnęliśmy za rok 2017 najlepiej świadczą o doskonałej kondycji Portu Gdynia – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Osiągnięty rekord przeładunkowy to efekt dobrej obsługi statków zawijających do gdyńskich portowych terminali i racjonalnego działania menedżerów oraz efektywnej pracy gdyńskich dokerów – dodaje.
Obecnie port pracuje nad tym aby zwiększyć swoją atrakcyjność. Priorytetowe są inwestycje, dzięki którym na jego teren będą mogły wpływać duże statki z kontenerami. W tym celu
poszerzane jest wejście do gdyńskiego portu oraz budowana
Obrotnica nr 2.
W tej sytuacji ZMPG wchodzi w nowy rok z dobrą perspektywą. – Mam nadzieję, iż rok 2018 będzie równie udany, tym bardziej, iż rozpoczęliśmy budowę nowej portowej obrotnicy, która ułatwi przyjmowanie wielkich oceanicznych statków. Kolejna inwestycja, która przyczyni się do jeszcze lepszej pozycji Portu Gdynia wśród polskich portów morskich to rozpoczęta już budowa nowego publicznego terminalu promowego – komentuje Adam Meller.