Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdynia w 2017 roku z obrotem towarów ponad 21 mln ton

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl/ Port Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia w 2017 roku z obrotem towarów ponad 21 mln ton
fot. Port Gdynia/ T. Urbaniak
W ciągu 12 miesięcy 2017 roku w gdyńskim porcie przeładowano 21,225 mln ton ładunków. Jak podaje Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) – jest to prawie o 9% więcej niż w roku 2016 i stanowi największy roczny obrót towarów w historii portu.

Dynamika wzrostu ładunków od stycznia do grudnia 2017 roku spowodowała, iż Port Gdynia staje się coraz bardziej istotnym punktem wśród portów rejonu Morza Bałtyckiego. Wśród masy ładunków przeładowywanych w gdyńskim porcie na szczególna uwagę zasługuje ponad 40 procent więcej węgla i koksu oraz prawie 40 procent więcej ropy i ropopochodnych w porównaniu do 2016 roku.W 2017 roku w Porcie Gdynia przeładowano także więcej kontenerów, rudy i drewna oraz drobnicy.

– Znakomite wyniki przeładunkowe, jakie osiągnęliśmy za rok 2017 najlepiej świadczą o doskonałej kondycji Portu Gdynia – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Osiągnięty rekord przeładunkowy to efekt dobrej obsługi statków zawijających do gdyńskich portowych terminali i racjonalnego działania menedżerów oraz efektywnej pracy gdyńskich dokerów – dodaje.

Obecnie port pracuje nad tym aby zwiększyć swoją atrakcyjność. Priorytetowe są inwestycje, dzięki którym na jego teren będą mogły wpływać duże statki z kontenerami. W tym celu poszerzane jest wejście do gdyńskiego portu oraz budowana Obrotnica nr 2

W tej sytuacji ZMPG wchodzi w nowy rok z dobrą perspektywą. – Mam nadzieję, iż rok 2018 będzie równie udany, tym bardziej, iż rozpoczęliśmy budowę nowej portowej obrotnicy, która ułatwi przyjmowanie wielkich oceanicznych statków. Kolejna inwestycja, która przyczyni się do jeszcze lepszej pozycji Portu Gdynia wśród polskich portów morskich to rozpoczęta już budowa nowego publicznego terminalu promowego – komentuje Adam Meller.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij