Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/Port Gdynia

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków
fot. Port Gdynia
Port Gdynia zamknął 2020 r. z rekordowym wynikiem przeładunków w wysokości 24,6 mln ton. Choć minione dwanaście miesięcy upłynęło pod znakiem wyzwań, zakończył się dla portu wzrostem o 2,9 proc. w skali roku. Jak podkreślają władze portu, jest to istotny wzrost w czasie światowej pandemii i spowolnienia gospodarczego.

2020 rok zakończył się dla portu Gdynia na plusie. Udało się osiągnąć rekordowy wynik przeładunków, czyli ponad 24,6 mln ton. W grudniu 2020 r. przeładowane zostało 1,959 mln ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r. 1,769 mln ton - jest wzrostem o 10,7 proc. Widoczna jest dynamika wzrostu przeładunków zboża – za 12 miesięcy wyniosła 68,6 proc.. Ważny jest także wzrost przeładunków kontenerów – 0,9 proc. w skali roku.


– Zamknęliśmy rok 2020 wzrostem przeładunków o 2,9 proc. w porównaniu do 2019 roku, który był rekordowy w historii portu (24 mln ton.). To bardzo istotny wzrost w czasie światowej pandemii i spowolnienia gospodarczego. Ten fakt najlepiej świadczy o doskonałej sprawności i efektywności terminali operujących na terenie Portu Gdynia oraz konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia – mówi, cytowany w komunikacie, Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Krajowy sektor logistyczny coraz chętniej korzysta z usług polskich terminali na Bałtyku, do czego przyczynia się poprawa infrastruktury dostępowej, w tym modernizacje linii kolejowych i oddane w ostatnich latach odcinki autostrad i dróg ekspresowych. W Porcie Gdynia wszystkie inwestycje kontynuowane są zgodnie z harmonogramem. Do największych należą „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia” oraz „Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia”, budowa Publicznego Terminalu Promowego oraz przebudowa infrastruktury kolejowej. Całkowita wartość inwestycji infrastrukturalnych w obrębie Portu Gdynia to ponad 4 miliardy złotych.

W grudniu 2020 r. podpisano umowę z firmą Strabag na przebudowę Wybrzeża Norweskiego, będącą częścią projektu „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – etapy I i II oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – etapy II i III”. Dużą inwestycją będzie również przebudowa falochronu zewnętrznego.

W realizacji przedsięwzięć pomogą środki przekazane pod koniec ubiegłego roku przez Ministerstwo Infrastruktury. Port Szczecin-Świnoujście oraz port Gdynia otrzymały kolejno 328 mln zł i 672 mln zł ze środków uzyskanych z obligacji zerokuponowych wyemitowanych przez Ministerstwo Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Termin składania ofert na Port Zewnętrzny znów przełożony

Intermodal i logistyka

Termin składania ofert na Port Zewnętrzny znów przełożony

Mikołaj Kobryński 20 czerwca 2025

Szersze wejście do Portu Gdynia. Zakończono prace na Ostrodze

Intermodal i logistyka

W Porcie Goeteborg powstanie nowy terminal bliskiego zasięgu

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Intermodal i logistyka

Polskie porty w europejskiej elicie. Marchewka: Będzie jeszcze lepiej

Damian Kelman 31 lipca 2025

Blisko 20 proc. większy zysk netto Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Droga Czerwona kluczowa dla przyszłości Portu Gdynia

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Termin składania ofert na Port Zewnętrzny znów przełożony

Intermodal i logistyka

Termin składania ofert na Port Zewnętrzny znów przełożony

Mikołaj Kobryński 20 czerwca 2025

Szersze wejście do Portu Gdynia. Zakończono prace na Ostrodze

Intermodal i logistyka

W Porcie Goeteborg powstanie nowy terminal bliskiego zasięgu

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij