Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Port Lotniczy Lublin nie wystartuje?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Lotniczy Lublin nie wystartuje?
wiz. Port Lotniczy Lublin-Świdnik
Pozytywna decyzja środowiskowa Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wydana dla Portu Lotniczego Lublin została uchylona – wynika z informacji „Dziennika Gazety Prawnej”. Według stowarzyszenia Inicjatywa 2008 lotnisko leży na terenie Natura 2000.

Wyrok nie jest jeszcze prawomocny, dlatego szefowie portu zachowują spokój. Po otrzymaniu uzasadnienia lotnisko zamierza się od niego odnieść – poinformował „DGP” Piotr Jankowski, rzecznik prasowy PL Lublin.

 

Przyczyną uchylenia decyzji są błędy proceduralne popełnione przez urząd na etapie postępowania w II instancji, przed dyrektorem GDOŚ. Według informacji „DGP” orzeczenie nie zakłóci planów otwarcia lotniska, które zaplanowano na drugą połowę listopada.

 

Według stowarzyszenia Inicjatywa 2008 decyzja środowiskowa wydana w 2010 roku przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska nie uwzględniła faktu, że lotnisko położone jest w obszarze Natura 2000. Tymczasem wśród lokalizacji była też inna, ale wnioskujący jej nie przedstawili. Chodzi o pobliską Niedźwiadę.

 

Kolejnym problemem lubelskiego lotniska jest fakt, że Urząd Lotnictwa Cywilnego dopiero pod koniec października rozpocznie audyt certyfikatu portu. To może natomiast potrwać nawet pół roku.

 

Budowa portu lotniczego w Lublinie ma kosztować około 418 mln zł. Środki na inwestycję wyłoży miejscowy samorząd, gmina i Unia Europejska. Według ekspertów rynku to nie jedyne wydatki, ponieważ przez długi czas po otwarciu będzie deficytowe. Z tymi opiniami nie zgadzają się władze lotniska które szacują, że w ciągu roku od startu uda się osiągnąć próg rentowności. Według nich wyznacza go 300 tys. pasażerów odprawionych w ciągu roku. Jednak według Sebastiana Gościniaka z firmy doradczej BBSG, w sytuacji gdy na lotnisku lądują tanie linie, próg rentowności należy podnieść do 800-900 tys. pasażerów rocznie. Do tej pory uruchomienie rejsów z lubelskiego lotniska zadeklarowali dwaj przewoźnicy: Ryanair i Wizz Air. Nie wiadomo, czy pojawią się na nim regularne linie.
 

Całość artykułu

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Zobacz również:

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Polityka i prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników

Newseria Biznes 10 stycznia 2025

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5