Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port morski w Darłowie zwiększył przeładunki o 30%

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury/ZPMD

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port morski w Darłowie zwiększył przeładunki o 30%
fot. Kapitel (Wikimedia Commons) / lic. CC0
Mały port morski w Darłowie w województwie zachodniopomorskim odnotował w 2023 roku bardzo duży wzrost przeładunków w porównaniu z rokiem poprzednim. Zwiększyły się one o 30%, osiągając poziom blisko 120 tys. ton. Choć to niewiele w porównaniu z portami morskimi o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, mówimy o wolumenach porównywalnych z Elblągiem.

Jak wskazuje Zarząd Portu Morskiego Darłowo w komunikacie prasowym, w roku 2023 odnotowano 78 zawinięć jednostek eksploatacyjnych. To znacznie więcej niż w minionym roku, kiedy do Darłowa zawinęło ich o 29 mniej. Przełożyło się to na duży wzrost przeładunków, które wzrosły o 28 tys. ton w porównaniu z rokiem 2022, co oznacza osiągnięcie poziomu 120 tys. ton. W tym kontekście warto podkreślić, że w roku 2021 niewiele lepszy wynik w zakresie przeładunków osiągnął port morski w Elblągu (125 tys. ton). Z drugiej strony w roku 2021 wyższe wyniki osiągnęło Darłowo – przeładowano tu wówczas ponad 139 tys. ton ładunków. Większe przeładunki były realizowane w poprzedniej dekadzie – w 2018 roku wyniosły aż 256 tys. ton.

Administracja portowa w komunikacie prasowym wśród głównych grup ładunków wymienia popiół, kruszywa, złom, drewno i nawozy sztuczne. Eksportowano drewno i złom, natomiast w przypadku kruszywa, popiołu i nawozów sztucznych wyładowano towary z zagranicy. Po raz pierwszy port morski w Darłowie opuściła również zbudowana tu konstrukcja jachtowa, która zostanie doposażona w późniejszym czasie w Holandii w osprzęt elektroniczny i radarowy.

Port morski w Darłowie znajduje się na ujściu Wieprzy do Bałtyku – jego obszar obejmuje 3-kilometrowy odcinek tej rzeki. Mogą do niego zawijać 75-metrowe statki o zanurzeniu do 4 metrów. Składa się on z dwóch części, połączonych 2,5-kilometrowym odcinkiem rzeki, na którym zapewniona jest głębokość 5,5 metra. Jedna z nich znajduje się w dzielnicy Darłówko, w bezpośrednim sąsiedztwie falochronów i ujścia Wieprzy do morza, a druga w pobliżu centrum Darłowa.

W pobliżu Darłowa znajdują się większe spośród małych portów morskich w Polsce – oddalona o 25 mil morskich Ustka oraz największy w tej grupie Kołobrzeg, położony 33 mile morskie od Darłowa. Jak informowaliśmy niedawno na łamach “Rynku Infrastruktury”, w Kołobrzegu odnotowano w roku 2023 prawdziwy skok przeładunków, które wzrosły o 63% rok do roku, osiągając poziom 278 tys. ton. Atutem Darłowa według administracji portowej ma być dysponowanie dużymi rezerwami terenowymi pod rozbudowę infrastruktury. Z drugiej strony w ostatnich kilkunastu latach przeładunki w darłowskim porcie morskim były bardzo niestabilne.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Intermodal i logistyka

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Intermodal i logistyka

Gdynia: Drugi operator promowy (znowu) poszukiwany

Mikołaj Kobryński 08 marca 2024

Ważny przetarg dla głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu

Inżynieria i innowacje

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Intermodal i logistyka

Gdynia: Oferty na Port Zewnętrzny w połowie czerwca

Mikołaj Kobryński 21 lutego 2024

Gdynia: Nowe połączenie intermodalne do Wielkiej Brytanii

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Intermodal i logistyka

Maersk przejmie DB Schenker?

Mikołaj Kobryński 19 lutego 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5