Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port Szczecin: 2 metry toru dadzą tysiące miejsc pracy i miliony zysku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-05-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port Szczecin: 2 metry toru dadzą tysiące miejsc pracy i miliony zysku
Fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
Jak podaje PAP pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście o 2 metry wygeneruje około 4 tys. nowych miejsc pracy i przyniesie wielomilionowe zyski – takie wnioski wynikają z analizy, przygotowanej przez szczecińskich naukowców.

Na podstawie dwóch prac z lat 2010-2012: "Studium przyszłych społeczno-ekonomicznych efektów pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m" i "Wpływ pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście na rozwój gospodarczy portów Szczecin i Świnoujście oraz otoczenia", powstał dokument streszczający wnioski pt. "Efektywność inwestycji i efekty społeczno-ekonomiczne pogłębienia toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 m" - podaje PAP.

 

Według naukowców pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście, to przede wszystkim większa dostępność do szczecińskiego portu dużych statków o nośności do 40 tys. ton oraz kontenerowców o nośności do 35 tys. ton. Naukowcy uważają, że tylko przy realizacji inwestycji, która ma trwać trzy lata, pracę znajdzie ponad 1200 osób. W sumie jednak - wraz rozwojem portu - powstanie ok. 4 tys. nowych miejsc pracy - informuje PAP.

Według wstępnych szacunków pogłębienie toru, to koszt ponad 1 mld zł. Obecna głębokość toru wodnego to 10.5 m. Port w Szczecinie posiada najniższe parametry spośród wszystkich polskich portów. W Gdańsku do portu północnego mogą wpływać statki o zanurzeniu do 15 metrów, zaś do Gdyni – do 13,5 metrów. Gdynia, mimo lepszej sytuacji, również walczy o pogłębienie toru do 15,5 metrów.

 

 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Damian Kelman 04 sierpnia 2025

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Intermodal i logistyka

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Intermodal i logistyka

Niemcy przegrali w sądzie ws. terminala w Świnoujściu

Damian Kelman 04 sierpnia 2025

Terminal w Świnoujściu to priorytet rządu i zachodniopomorska racja stanu

Intermodal i logistyka

Niemcy zablokowali budowę terminala w Świnoujściu

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij