GDAŃSK
W 2012 roku port w Gdańsku łącznie przeładował blisko 26 mln 898 tys. ton ładunków (+5,92% w stosunku do 2011 r.). W terminalach portowych przeładowano 10 mln 741 tys. ton paliw płynnych (+3,29%), 8 mln 888 tys. ton drobnicy (+17,86%), 4 mln 328 tys. ton innych ładunków masowych (-15,81%), 1 mln 924 tys. ton węgla (+6,99%) i 1 mln 018 tys. ton zbóż (+19,8%).
Port Gdańsk posiada terminale zbożowy, drobnicowy, uniwersalny, ładunków masowych suchych i płynnych, paliw płynnych i terminal promowy.
Na terenie portu znajdują się także dwa terminale kontenerowe: Deepwater Container Terminal i Gdański Terminal Kontenerowy. DCT Gdańsk w 2012 roku porzeładował 896 962 kontenerów 20-stopowych. GTK w 2012 roku terminal obsłużył 31 729 TEU w relacji burtowej. Łącznie 928 691 TEU.
SZCZECIN-ŚWINOUJŚCIE
W ciągu 12 miesięcy 2012 roku w zachodniopomorskich portach przeładowano łącznie 21 mln 267 tys. ton ładunków (+0,4%), w tym 4 mln 257,4 tys. ton węgla (-21,5%), 720,8 tys. ton rudy (+55%), 1 mln 394,4 tys. zbóż (+28,9%), 25,2 tys. ton drewna (+9,1%), 4 mln 040,4 ton innych ładunków masowych (+10,1%), 9 mln 425,5 tys. ton drobnicy (+1,5%), w tym 6 mln 451 tys. ton drobnicy promowej (+0,3,%) i 1 mln 403 tys. ton ropy i produktów ropopochodnych (+0,1%).
W obrocie kontenerowym w całym 2012 roku przeładowano łącznie 52 178,5 TEU, mniej o 5,3% niż rok wcześniej.
Port w Szczecinie posiada terminale masowe do przeładunku towarów suchych i płynnych, drobnicowe, terminal ro-ro oraz terminal kontenerowy DB Schenker.
Port w Świnoujściu obsługuje suche ładunki masowe, przede wszystkim węgiel, terminal specjalizujący się w przeładunkach towarów rolno-spożywczych, terminal promowy.