sg
W obecnej perspektywie znajduje się modernizacja dostępu drogowego i przebudowa kanału portowego, przebudowa Nabrzeża Bułgarskiego, modernizacja infrastruktury ro-ro i Nabrzeża Szwedzkiego. Dwa pierwsze zadania zostały już zrealizowane.
W perspektywie portu na lata 2015-25 jest pogłębienie toru wodnego do głębokości 15,5 metra, budowa nowego Terminala Promowego, Centrum Logistyczno-Dystrybucyjnego, a także modernizacja dostępu kolejowego.
- W zakresie infrastruktury kolejowej jako priorytety widzimy modernizację infrastruktury nabrzeży, którą częściowo wykonaliśmy na terenach do nas należących. Teraz chcielibyśmy dobrych do niej połączeń. Ważna do portu jest także stacja Gdynia-Port – powiedział Janusz Jarosiński, prezes portu w Gdyni. - Natomiast głębokomorski terminal to bardziej wizje i marzenia, bo w tej inwestycji chodzi o miliardy złotych. Problemem są także uwarunkowania środowiskowe – dodał.