Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port w Gdyni modernizuje połączenia kolejowe i nabrzeża

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
20-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port w Gdyni modernizuje połączenia kolejowe i nabrzeża
Planowane linie kolejowe; Fot. Port w Gdyni
Plany inwestycyjne portu w Gdyni w perspektywie na lata 2003-15 przekraczają 1 mld zł, a dokładnie wynoszą 1 067 200 000 zł. Na infrastrukturę drogową i kolejową przeznaczonych zostanie 117 mln zł.

W latach 2003-2010 wydatki wyniosły 763 300 000 zł, co daje 71 proc. zrealizowanych inwestycji. 412 900 000 zł port planuje wydać w latach 2011-15. Całkowite wydatki wynieść mają 1 176 200 000 zł, ponieważ port zabezpiecza na dodatkowe projekty 10 proc. środków od zakładanej kwoty.

Wśród głównych inwestycji współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej priorytetem jest przebudowa ul. Janka Wiśniewskiego, III etap trasy Kwiatkowskiego (budowa wiaduktu), polepszenie dostępu drogowego i kolejowego dla wschodniej części portu oraz dla infrastruktury statków ro-ro, modernizacja Nabrzeża Bułgarskiego oraz przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego.

Dostęp kolejowy i drogowy do wschodniej części portu jako inwestycja planowana na lata 2008-13 pochłonąć ma 117 mln zł, z czego dofinansowanie z programów unijnych wyniesie 78 mln zł. Połączenie kolejowe ma służyć skomunikowaniu z lądem terminala ogólnego i drobnicowego, a także przyszłego terminala promowego. Projekt wpisuje się w plan europejskich korytarzy transportowych i służyć ma rozwojowi transportu intermodalnego w Polsce.

Rozwój infrastruktury ro-ro jest odpowiedzią portu na wzrastający ruch na Bałtyku. W okresie 2009-13 na to zadanie port przeznacza 119 mln zł, w tym 45 mln zł ze środków UE.

Zabudowa Nabrzeża Bułgarskiego, ostatniego niezagospodarowanego terenu, obejmowac ma dodatkowy plac manewrowy oraz miejsca do cumowania, a jego część poświęcona zostanie pod budowę infrastruktury drogowej. Prace zaplanowane zostały na lata 2012-14. Koszt inwestycji to 154 mln zł, z czego 82 mln pochodzić będzie ze środków unijnych.

Modernizacja nabrzeża Szwedzkiego dotyczy pogłębienia i przebudowy 430-metrowego odcinka, co w latach 2012-14 pochłonąć ma 66 mln zł (42 mln zł z UE).
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5