sg
W latach 2003-2010 wydatki wyniosły 763 300 000 zł, co daje 71 proc. zrealizowanych inwestycji. 412 900 000 zł port planuje wydać w latach 2011-15. Całkowite wydatki wynieść mają 1 176 200 000 zł, ponieważ port zabezpiecza na dodatkowe projekty 10 proc. środków od zakładanej kwoty.
Wśród głównych inwestycji współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej priorytetem jest przebudowa ul. Janka Wiśniewskiego, III etap trasy Kwiatkowskiego (budowa wiaduktu), polepszenie dostępu drogowego i kolejowego dla wschodniej części portu oraz dla infrastruktury statków ro-ro, modernizacja Nabrzeża Bułgarskiego oraz przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego.
Dostęp kolejowy i drogowy do wschodniej części portu jako inwestycja planowana na lata 2008-13 pochłonąć ma 117 mln zł, z czego dofinansowanie z programów unijnych wyniesie 78 mln zł. Połączenie kolejowe ma służyć skomunikowaniu z lądem terminala ogólnego i drobnicowego, a także przyszłego terminala promowego. Projekt wpisuje się w plan europejskich korytarzy transportowych i służyć ma rozwojowi transportu intermodalnego w Polsce.
Rozwój infrastruktury ro-ro jest odpowiedzią portu na wzrastający ruch na Bałtyku. W okresie 2009-13 na to zadanie port przeznacza 119 mln zł, w tym 45 mln zł ze środków UE.
Zabudowa Nabrzeża Bułgarskiego, ostatniego niezagospodarowanego terenu, obejmowac ma dodatkowy plac manewrowy oraz miejsca do cumowania, a jego część poświęcona zostanie pod budowę infrastruktury drogowej. Prace zaplanowane zostały na lata 2012-14. Koszt inwestycji to 154 mln zł, z czego 82 mln pochodzić będzie ze środków unijnych.
Modernizacja nabrzeża Szwedzkiego dotyczy pogłębienia i przebudowy 430-metrowego odcinka, co w latach 2012-14 pochłonąć ma 66 mln zł (42 mln zł z UE).