Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port w Gdyni na początku roku sfinalizuje zakup terenów od stoczni

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
29-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port w Gdyni na początku roku sfinalizuje zakup terenów od stoczni
Fot. Port Gdynia
Port w Gdyni zabiega o pozyskanie dodatkowych terenów od Stoczni Marynarki Wojennej, aby móc zwiększyć ramię jednej z portowych obrotnic. - Do końca bieżącego roku będziemy znali wszystkie uwarunkowania i będzie można finalizować uzgodnienia ze stocznią – wyjaśnia Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. Infrastruktury i Zarządzania Majątkiem w gdyńskim porcie.

- Powiększenie średnicy obrotnicy nr 2 pozwoli na zawijanie do Portu Gdynia statków kontenerowych o długości do 370 metrów i ładowności 10 –12 tysięcy TEU obsługujących bezpośrednie połączenia pomiędzy Europą i Azją. Znacząco wzmocni to pozycję konkurencyjną portu, zapewniając rozwój przeładunków na wiele lat – wyjaśnia prezes Tankiewicz.

 

Obrotnica to akwen portowy, w którym obracają się statki, aby móc zacumować przy nabrzeżu. Obecnie obrotnica nr 2 w Gdyni ma średnicę 385 metrów. Władze portu chcą ją zwiększyć do około 480 metrów.

 

Port w Gdyni, aby zrealizować inwestycję, musi pozyskać część Nabrzeża Gościnnego, należącego do Stoczni Marynarki Wojennej. Wcześniej pracownicy stoczni, która jest na granicy upadku, protestowali przeciwko sprzedaży nabrzeża, tłumacząc, że pozbycie się tego terenu uniemożliwi stoczni produkcję.

 

- Jeżeli chodzi o możliwość powiększenia obrotnicy nr 2, do czego niezbędne byłoby wyburzenie części pirsu Nabrzeża Gościnnego, dotychczasowe rozmowy Zarządu Portu z władzami Stoczni Marynarki Wojennej wskazują na to, że możliwa jest realizacja tego projektu bez ograniczenia zdolności produkcyjnej stoczni. Wymagałoby to jednak przygotowania nowego miejsca cumowania i eksploatacji doku pływającego użytkowanego przez stocznię - uspokaja prezes Tankiewicz.

- Obecnie trwa opracowywanie przez Akademię Morską szczegółowej analizy nawigacyjnej z użyciem najnowocześniejszych symulatorów, która ma określić jakie największe (najdłuższe) statki kontenerowe mogą zawijać do naszego portu i jakich to wymaga działań. Opracowanie to ma być gotowe w lipcu br. Drugim etapem jest zlecenie koncepcyjnej dokumentacji technicznej, z której wyniknie szczegółowy zakres robót budowlanych i pogłębiarskich oraz ich szacunkowy koszt – wyjaśnia Walery Tankiewicz.

 

Przeprowadzenie tej inwestycji z pewnością ucieszyłoby władze Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, który obecnie finalizuje umowę z grupą armatorów Aliansu G6, który operuje znacznie większymi niż dotychczas obsługiwane przez BCT kontenerowce.

 

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5