Łukasz Malinowski
Podejście promu oraz proces cumowania przebiegał sprawnie bez żadnych zakłóceń. Realizacja próbnego zawinięcia wykazała, ze system urządzeń odbojowych, rozmieszczenie polerów cumowniczych, długość linii cumowniczej w pełni umożliwia bezpieczne cumowanie tego promu w przyszłości, bez względu na ewentualne trudne warunki hydrometeorologiczne. W trakcie podejścia i cumowania promu zarówno załoga statku, jak i cumownicy Terminala Promowego Świnoujście współpracowali ze sobą zgodnie z zasadami dobrej praktyki morskiej i portowej. Można było odnieść wrażenie, że jest to kolejne wejście tego promu, a nie pierwsze próbne zawinięcie.
Kolejnym etapem sprawdzającym możliwość bezpiecznego załadunku i wyładunku promu było sprawdzenie warunków technicznych współpracy dziobowej rampy statkowej i rampy portowej. Po wyłożeniu rampy statkowej i niezbędnych działaniach pozycjonujących rampę portową - również tutaj okazało się, że połączenie statek - port jest stabilne i bezpieczne dla przeładunku pojazdów kołowych oraz ruchu osób pieszych.
Po jednogodzinnym postoju prom odcumował o godzinie 24:00 i wyszedł z portu Świnoujście.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami prom TT Line ma rozpocząć obsługę linii Świnoujście-Trelleborg najpóźniej w pierwszych dniach września. Będzie to 10 połączenie realizowane przez Świnoujście, łączące południową i środkową Europę z półwyspem Skandynawskim. Ostatnie wprowadzenie promu na tę linię miało miejsce w 2008 przez Unity Line i był to prom Skania.
M/s Robin Hood to statek pasażersko-samochodowy typu ro-pax, wybudowany przez fińską stocznię Finnyards Ltd. w Raumie, oddany do eksploatacji w 1995 roku. Jednostka ma 179,71m długości i 27,20m szerokości i 6m zanurzenia. Statek posiada 2400m długości linii ładunkowej na 3 pokładach. Może zabrać 300 pasażerów w kabinach. Załoga na pokładzie liczy 32 osoby, pracownicy obsługujący część pasażerską to kolejne 41 osoby.