Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Port w Szczecinie blokowany przez głębokość toru

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
05-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polskie Radio Szczecin/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Port w Szczecinie blokowany przez głębokość toru
fot. Zarząd Portów Morskich Szczecin-Świnoujście
Jak informuje Polskie Radio Szczecin 20 tysięcy ton koksu popłynie ze Szczecina do Algierii. W porcie kończy się załadunek statku Oksywie. Gdyby tor wodny był pogłębiony do 12,5 metra, można byłoby zabrać nawet dwa razy więcej.

W ubiegłym roku porty Szczecina i Polic obsłużyły 80 statków, które miały maksymalne zanurzenie. Jednostki przywiozły średnio po 20 tysięcy ton ładunku. Najwięcej statków z maksymalnym zanurzeniem przypłynęło do Polic, do spółki Bulk Cargo Port Szczecin, 11 jednostek obsłużył elewator Ewa.
 
Mimo, że tor wodny nie ma 12,5 metra, szczeciński port posiada odpowiednie akweny umożliwiające nawigację statków o zanurzeniu 11 metrów i 10 centymetrów.

 

Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście od dłuższego czasu stara się o pogłębienie toru wodnego z 10,5 do 12,5 m. Port w Gdyni ma już głębokość toru 12,5 m,  a port w Gdańsku - 15,5 m (w porcie zewnętrznym). Zgodnie z obietnicami Ministerstwa Transportu pogłębienie toru ma nastąpić w nowej perspektywie budżetowej UE na lata 2013-2020.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5