Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Porty Szczecin i Świnoujście rozpoczęły rok wzrostem przeładunków

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZMPSiŚ/RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Porty Szczecin i Świnoujście rozpoczęły rok wzrostem przeładunków
fot. ZMPSiŚ
Styczeń 2021 roku okazał się dla zespołu portów Szczecin i Świnoujście lepszy od tego samego miesiąca w roku ubiegłym. W zestawieniu rok do roku przeładunki wzrosły o 8 proc. Jedynie przeładunki paliwa spadły w stosunku do stycznia 2020. Jak podaje zarząd portu, porty są na dobrej drodze, aby wrócić do poziomu z okresu przed pandemią.

Większe niż w styczniu 2020 r. liczby zanotowano niemal we wszystkich grupach towarowych. Liderem miesiąca pod względem przeładowanej ilości była ruda, w górę o blisko 154 proc. W styczniu br. w portach obsłużono masowce z rudą żelaza, rudą manganu i koncentratem cynku.

Wzrost o 36 proc. wobec stycznia zeszłego roku osiągnęły też przeładunki zbóż. Porty obsłużyły w imporcie statki ze śrutą sojową oraz w eksporcie z pszenicą do Hiszpanii i Maroka oraz na Litwę.
Większy import nawozów, kruszyw i metanolu oraz eksportowi smoły, paku, złomu, szkliwa sodowego i kwasu siarkowego pozwolił portom Szczecin-Świnoujście zakończyć tegoroczny styczeń z dwucyfrowym wzrostem na poziomie 23 proc. w porównaniu do stycznia 2020.

Przeładunki drobnicy zanotowały wzrost o 4,2 proc., w tym drobnica promowa ze wzrostem na poziomie prawie 7 proc. Więcej było też drobnicy konwencjonalnej – aluminium, celulozy, papieru, wyrobów stalowych i bloków granitowych.

W styczniu br. wzrosły też o jeden procent przeładunki węgla w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Porty obsłużyły dziewięć dużych masowców z węglem i koksem, w tym import z Australii oraz eksport do Indii, Hiszpanii, Danii i Francji.

Lepszy wynik za styczeń br. zanotowano też w przeładunkach kontenerów, w górę o 10,2 proc. wobec stycznia ub. roku. Jedynie paliwa zakończyły styczeń br. na minusie. Było ich mniej o 26,1 proc. w stosunku do stycznia 2020.

Okres pandemiczny trwa od blisko roku, co oznacza, że porty musiały mierzyć się z trudniejszymi warunkami już dwanaście miesięcy. Jak informuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, od jesieni ubiegłego roku przeładunki systematycznie rosną, wracając do poziomu z okresu przed pandemicznego. We wrześniu i październiku 2020, licząc rok do roku, przeładowano towarów więcej o 8 proc., w listopadzie +4,4 proc., z kolei w grudniu +7,5 proc. W efekcie przeładunki są realizowane na poziomie zbliżonym do planowanego.

W samych portach oraz w ich rejonie trwa realizacja inwestycji mających na celu poprawić jakość infrastruktury w regionie. Porty zyskają nowe i zmodernizowane nabrzeża w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego, dostosowane parametrami do obsługi większych jednostek, jakie będą mogły zawijać do portu w Szczecinie po zakończeniu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m. Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Rozbudowywany będzie terminal LNG poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk pobije kolejny rekord?

Mikołaj Kobryński 28 kwietnia 2023

Baltic Hub utrzymał wynik powyżej 2 mln TEU

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

Intermodal i logistyka

DCT Gdańsk ma nowy rekord przepustowości

inf. pras. 14 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5