Rynek Infrastruktury
Objazdy zostały wyznaczone ulicami Poznańską i Mickiewicza do skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego. Na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Mickiewicza i Jeżyckiej zostaną wydzielone dwa pasy do skrętu w lewo w ulicę Mickiewicza. Kierowcy korzystający z objazdu będą mieć możliwość wjazdu w ulicę Mickiewicza dwoma pasami ruchu. Wprowadzone zostaną zmiany w oprogramowaniu sygnalizacji świetlnej.
Na ulicy Mickiewicza obowiązywać będzie odwrócony kierunek ruchu. Kierowcy będą poruszać się od ulicy Poznańskiej w stronę ulicy Dąbrowskiego. Do ich dyspozycji będą dwa pasy ruchu. W związku z wprowadzeniem jazdy po dwóch pasach ruchu na ulicy Mickiewicza zostaną zlikwidowane miejsca postojowe, kontrapas rowerowy oraz postój taxi.
Zmiany w organizacji ruchu dotyczą również kierowców jadących ulicą Poznańską z zachodu (od ulicy Kościelnej). Lewy (północny) pas ruchu przeznaczony zostaje wyłącznie dla samochodów, które będą skręcać w lewo, w ulicę Jeżycką i Barzyńskiego. Prawy pas (południowy) przeznaczony będzie dla relacji na wprost (w stronę ulicy Libelta) oraz w prawo, w ulicę Mickiewicza.
Remont torowiska tramwajowego w węźle „most Teatralny” jest konieczny, jego dłuższa eksploatacja jest niemożliwa z uwagi na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa przejazdu tramwajów. Ostatnia kompleksowa modernizacja torowiska w tym miejscu została przeprowadzona w 1995 roku. Jest to jeden z kluczowych węzłów komunikacyjnych, zwłaszcza dla transportu tramwajowego, który na czas przebudowy ronda Kaponiera był najważniejszym łącznikiem północnej części Poznania z Jeżycami i śródmieściem oraz umożliwia bezpośrednie połączenie pomiędzy Ratajami a Winogradami i Jeżycami.
To także kluczowe miejsce dla komunikacji tramwajowej na linii wschód-zachód. Podczas minionych wakacji w węźle „most Teatralny” krzyżowały się trasy aż 11 z 15 linii tramwajowych. Dużo większe natężenie ruchu wpłynęło na szybsze zużycie torowiska. Rozpoczynający się 23 września 2013r. remont obejmie wymianę wszystkich elementów torowiska w węźle „most Teatralny”, wraz z torowiskiem i rozjazdem łączącym linię tramwajową na ulicy Roosevelta z trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Wykorzystując brak komunikacji tramwajowej na ulicy Fredry Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dodatkowo przeprowadzi prace naprawcze torowiska na tej ulicy.