ju
W porównaniu z ruchem w styczniu 2012 roku, w pierwszym miesiącu roku 2013 nastąpił 17,5 procentowy spadek w segmencie ruchu regularnego, a także 35,3 procentowy spadek w segmencie czarterowym.
Na statystyki duży wpływ miały jesienne decyzje Ryanair i Wizz Air o zawieszeniu zimowych lotów. Spadła również liczba pasażerów czarterowych i wydaje się, że w kolejnych miesiącach również nie ma co liczyć na wzrosty.
Mimo, że cały zeszły rok Ławica zakończyła wzrostem, to powodów do niepokoju przedstawiciele poznańskiego lotniska mają wiele. Udziały Ławicy w krajowym rynku ruchu lotniczego za 2012 rok spadły o 0,21 pkt. proc. W sumie w 2012 rok na Ławicy odsłużono prawie 1,6 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 9 proc. i dało poznańskiemu lotnisku szóste miejsce w kraju.
W 2012 roku uruchomiono też dziewięć nowych kierunków z Poznania. Lufthansa wystartowała z połączeniami do Dusseldorfu, OLT Express – do Gdańska, Krakowa, Warszawy, Wrocławia, Szczecina i Katowic, Ryanair do Bolonii a Wizz Air do Bergen.
Do rozkładu lotów został wprowadzony trzeci rejs w ciągu dnia na trasie Poznań-Kopenhaga, realizowany przez Skandynawskie Linie Lotnicze SAS. Przewoźnik EUROLOT wznowił loty do Krakowa od 20 sierpnia 2012.
W ubiegłym roku Ryanair uruchomił również połączenie sezonowe z Ławicy do Palma de Mallorca, a Eurolot do Werony. Ponadto ten ostatni zapowiedział uruchomienie nowych tras również w 2013 roku – do Dubrownika i Zadaru.
W sumie z rozkładu lotów w 2012 roku zniknęło jedenaście kierunków. Oprócz wszystkich oferowanych przez OLT Express, CSA Czech Airlines wycofały się z rejsów do Pragi, Ryanair zrezygnował z Bolonii i Madrytu, Norwegian z Oslo o Wizz Air z Rzymu. Zawieszono również kierunki do Barcelony (Wizz Air) oraz Edynburga i Mediolanu (Ryanair).