O rozstrzygnięciu postępowania przesądziła wartość złożonych ofert, które przekroczyły limit założonych przez PERN „Przyjaźń” wydatków. Jednocześnie uruchomiono uproszczone postępowanie przetargowe, które ma wybrać wykonawcę na początku przyszłego roku. Zakończenie budowy terminala do przeładunku i magazynowania ropy naftowej nadal planowane jest na 2015 rok.
Nowa procedura przetargowa będzie dotyczyć zaprojektowania i budowy terminala naftowego i parku zbiornikowego na ropę naftową z infrastrukturą towarzyszącą. Ze względu na znaczenie tej inwestycji, dla krajowej gospodarki i potrzebę jej realizacji do udziału w przetargu zostaną zaproszone cztery podmioty uczestniczące w dialogu konkurencyjnym w poprzednim postępowaniu - wyjaśniły władze spółki w komunikacie.
Wspólna inwestycja PERN Przyjaźń i Lotosu ma kosztować około 750 mln zł. Terminal Naftowy - największa tego typu inwestycja realizowana w Polsce - powstanie na terenie gdańskiego Portu Północnego, na obszarze ok. 29 hektarów. Plan zakłada budowę około 20 zbiorników różnej wielkości, od 10 tys. do blisko 63 tys. metrów sześciennych. W ramach inwestycji powstanie także niezbędna infrastruktura towarzysząca: drogi, parkingi, a także rurociągi zewnętrzne łączące terminal z Naftoportem oraz bazą PERN „Przyjaźń” w Gdańsku.