Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Pyrzowice: Zmiana przebiegu trasy linii kolejowej do lotniska

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik Zachodni

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Pyrzowice: Zmiana przebiegu trasy linii kolejowej do lotniska
fot. jppi, morguefile.com
Polskie Linie Kolejowe ugięły się pod presją protestujących mieszkańców Ożarowic, którzy nie zgadzali się na proponowany przebieg trasy kolejowej do lotniska w Pyrzowicach – informuje „Dziennik Zachodni”.

 Koncepcja przygotowana przez firmę Poeyry Inra zakłada, że linia łącząca miasta aglomeracji z lotniskiem będzie miała 38 km długości. Pierwszy etap polega na budowie 24-kilomerowego odcinka z Bytomia Rozbarku, przez Piekary Śląskie, do Pyrzowic. Drugi etap miał obejmować remont istniejących torów z Katowic przez Chorzów Batory, do Bytomia Rozbarku. PKP PLK zaakceptowały projekt przekonując, że wariant jest najtańszy, najkrótszy i najlepszy. Całość miała pochłonąć 2 mld zł. Radni Tarnowskich Gór, Miasteczka Śląskiego i Ożarowic przekonywali, że tańszą i bardziej ekologiczną wersją jest poprowadzenie linii z Bytomia Rozbarku przez Radzionków, Nakło, Tarnowskie Góry, Miasteczko Śląskie do Pyrzowic. Konflikt kolejarzy z mieszkańcami okolicznych miast trwa od 2010 roku.

 

Mimo, że początkowo PKP PLK nie chciało słyszeć o zmianie trasy i upierało się przy pierwotnym projekcie okazuje się, że jest szansa na kompromis. Zgodnie z umową podpisaną we wrześniu 2009 roku między kolejarzami a międzynardowoym konsorcjum firm dokumentacja przedprojektowa i projektowa dla tej inwestycji miała być gotowa latem roku 2011. Zadanie jest dofinansowane z unijnych pieniędzy, które trzeba rozliczyć do 2015 roku, stąd decyzja o zmianie trasy, aby nie ryzykować utraty funduszy.

 

Zmieniony zostanie zatem końcowy, liczący 9 kilometrów odcinek przyszłej linii kolejowej, proponowany przez wójta Ożarowic. Decyzja została podjęta jeszcze w ubiegłym roku podczas spotkania zorganizowanego na terenie katowickiego lotniska oraz w Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach. 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Tomasz Śniedziewski 06 stycznia 2022

Polsko-koreańskie rozmowy o współpracy transportowej

Polityka i prawo

Moskwa otwiera nowe stacje metra. Pierwszy raz tak dużo od 1935 r.

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5