Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Roland Berger: Dobre perspektywy rynku kolejowego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
05-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roland Berger

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Roland Berger: Dobre perspektywy rynku kolejowego
Fot. PKP Cargo
Europejski przemysł kolejowy nadal pozostanie światowym liderem: oczekuje się, że będzie wzrastał corocznie o 2,7 proc. rocznie w ciągu najbliższych sześciu lat – wynika z analiz firmy doradczej Roland Berger Strategy Consultants.

Na światowym rynku kolejowym, będziemy mogli zaobserwować stały wzrost do 2017 roku. Jest to główny wniosek płynący z globalnego badania rynku przeprowadzonego przez Roland Berger Strategy Consultants dla Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego (UNIFE). Regiony, które mogą spodziewać się największego wzrostu to Bliski Wschód, Ameryka Łacińska, Rosja i inne kraje WNP. Wzrost w tych regionach zrekompensuje spowolnienie w inwestycjach kolejowych w Chinach, gdzie obecnie kładzie się jednak nacisk na kolej miejską.


Światowy rynek kolejowy pozostanie stabilny pomimo spowolnienia gospodarczego, ujawnia czwarta edycja Badania Światowego Rynku Kolejowego UNIFE, przedstawionego 18 września 2012 roku na targach InnoTrans w Berlinie. – Badanie zarejestrowało stabilny wzrost pomimo spowolnienia gospodarczego w poprzednich latach. Światowy rynek wzrastał o 3,2 proc. w każdym z 3 ubiegłych lat – to znaczące osiągnięcie mając na uwadze, że publiczne fundusze są mniej dostępne ze względu na kryzys finansowy, który rozpoczął się w 2008 roku, powiedział Philippe Citroën, Dyrektor Generalny UNIFE.


Przewiduje się, że światowy rynek dostawców dla przemysłu kolejowego będzie nadal wzrastał o 2, 7 proc. każdego roku, przez kolejne sześć lat. – Oczekujemy wzrostu we wszystkich segmentach rynku: pojazdach szynowych, infrastrukturze, technologii sygnału i usługach – tłumaczy Andreas Schwilling, Partner w Roland Berger Strategy Consultants i współautor badania. Wzrostem powyżej średniej będzie cieszyła się technologia sygnału (3, 2 proc. rocznie) i usługi (2, 9 proc. rocznie), zwłaszcza utrzymanie i naprawy.


Podczas, gdy inwestycje w chińskie autostrady i rynek kolejowy, będących kluczowymi motorami wzrostu w minionych latach, zaczęły spowalniać, inne regiony zaczęły inwestować w ich systemy kolejowe. Jednym z przykładów jest region Zatoki Perskiej z wielkimi projektami takimi jak metro w Doha, nowy system transportu zbiorowego w Mekce i szybkie połączenie między Mekką a Medyną.


Kolejnym regionem aktywnych działań jest Ameryka Łacińska, dzięki dużej ilości zamówień napływających z Brazylii na fracht kolejowy i system transportu miejskiego. Kolejne zamówienia na wielką skalę oczekiwane są z sąsiadujących krajów takich jak Argentyna i Chile.


– Głównymi rynkami nadal będą Europa i Azja – mówi Schwilling. – Dostępna wielkość rynku w Europie będzie rosła o ponad 2 proc. każdego roku. Azja pozostanie na wysokim poziomie, tak jak działo się to w ostatnich latach. Z zamówieniami wartymi 45 miliardów euro w Europie, oraz 26 miliardów euro w Azji, te dwa regiony będą stanowić blisko 60 proc. dostępnego globalnego rynku, aż do 2017 roku.


– Patrząc na jakość i ilość istniejących i przewidywanych zamówień, europejski przemysł kolejowy z pewnością zachowa pozycję światowego lidera w stosunku do innych konkurentów – podsumowuje Citroën. – Wzrost popytu na produkty high-tech w sektorach takich jak np. technologia sygnalizacyjna, daje nam powód by wierzyć, że innowacyjna początkowa przewaga europejskiego przemysłu kolejowego może z pewnością być utrzymana przez następne lata.


Badanie jest czwartą edycją Badania Światowego Rynku Kolejowego UNIFE, które jest publikowane co dwa lata. Zostało one przeprowadzone przez ekspertów z firmy Roland Berger i opublikowane przez DVV Media Group we współpracy z InnoTrans.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5