Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Rozbudowa metra: Pięciu wykluczonych, osiemnastu przechodzi dalej

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

WU

Data publikacji:
23-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Rozbudowa metra: Pięciu wykluczonych, osiemnastu przechodzi dalej
Fot. Witold Urbanowicz
Sąd konkursowy właśnie zakończył analizę wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej przedłużeń II linii metra. Firmy zaproszone do kolejnego etapu będą miały czas do 24 maja br. na złożenie prac konkursowych.

Na bazie formalnej oceny złożonych dokumentów i po złożeniu dodatkowych wyjaśnień przez startujące firmy sąd konkursowy podjął decyzję o wykluczeniu z postępowania pięciu uczestników. – Kryteria są jasne. Zainteresowani dostali pełną odpowiedź z uzasadnieniem decyzji. Wykluczone firmy mają 10 dni na odwołanie – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Do złożenia prac konkursowych zostało zaproszonych 18 uczestników: sześciu dla odcinka zachodniego i dwunastu dla odcinka wschodnio-północnego. Termin składania prac mija 24 maja 2012 r. o godz. 12.00.


Zgodnie z założeniami konkursu, każdy uczestnik postępowania może złożyć tylko jedną pracę konkursową wyłącznie w ramach jednej części postępowania. Pierwsza obejmuje odcinek zachodni od stacji C-9 Rondo Daszyńskiego do stacji C-6 Księcia Janusza w rejonie skrzyżowania ul. Górczewskiej i Księcia Janusza (trzy stacje) o długości ok. 3,4 km. Druga część obejmuje natomiast odcinek wschodnio-północny od stacji C-15 Dworzec Wileński do stacji C-18 o roboczej nazwie Targówek II w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej i Trockiej (trzy stacje). Zwycięska koncepcja będzie podstawą dla późniejszego projektu budowlanego odcinków.


Ogólne kryteria oceny prac konkursowych obejmują:
- walory konstrukcyjno-technologiczne: 15%
- walory eksploatacyjne: 15%
- minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko podczas eksploatacji: 15%
- koszt wykonania projektu budowlanego: 35%
- rozwiązania architektoniczne: 15%
- powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej: 5%


Zwycięzcom dwóch części postępowania zostanie wypłacona nagroda w wysokości 50 tys. zł i zostaną oni zaproszeni do negocjacji w trybie z wolnej ręki.


Uczestnicy zaproszeni: odcinek zachodni:
1. SYSTRA S.A.
2. Biuro Projektów „Metroprojekt” Sp. z o.o.
3. Konsorcjum firm: IDOM Ingeniera y Sistemas S.A., IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.
4. Konsorcjum firm: Biuro Projektów Architektonicznych i Budowlanych AiB Sp. z o.o. (lider), HALCROW GROUP LIMITED
5. DB International GmbH Sp. z o.o.
6. SENER Ingenieria y Sistemas S.A.


Uczestnicy zaproszeni - odcinek wschodnio-północny:
1. Konsorcjum firm: Schuessier – Plan Inżynierzy Sp. z o.o., Schüßler – Plan Ingenieurgesellschaft mbH
2. Konsorcjum firm: KV Projekty Inżynieryjne i Architektoniczne Sp. z o.o., KV Consultores de Ingenieria, proyectos y obras, S.L.
3. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.
4. Konsorcjum firm: Mott MacDonald Polska Sp. z o.o., MOTT MACDONALD LIMITED
5. Konsorcjum firm: AECOM Sp. z o.o. (lider), Biuro ITAB Sp. z o.o., DHV Polska Sp. z o.o., ARCHIGRAF Sp. z o.o.
6. Konsorcjum firm: IDOM Ingeniera y Consultoria S.A., Ingenieria IDOM Internacional S.A.
7. Konsorcjum firm: Poyry Infra Sp. z o.o. (lider), Poyry Infra GmbH, Poyry Finland Oy
8. METROPROJEKT Praha a.s.
9. EGIS Poland Sp. z o.o.
10. Konsorcjum firm: Ayesa Polska Sp. z o.o., Agua y Structuras S.A., Estudio Lamela S.L.P.
11. AMC Andrzej M. Chołdzyński Sp. z o.o.
12. SENER Sp. z o.o.


Uczestnicy wykluczeni:
1. GRUPA 5 Architekci Sp. z o.o.
2. Konsorcjum firm: INGEROP Polska Sp. z o.o., INGEROP Conseil et Ingenierie S.A.S., INGEROP T3 S.L.U.
3. EGIS Projects Polska
4. Konsorcjum firm: AEPO POLSKA Sp. z o.o. (lider), Acciona Ingenieria s.a.
5. Konsorcjum firm: WXCA Sp. z o.o. POL-CON Consulting Sp. z o.o.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5