Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Siergiej: Linie kolejowe i pogłębienie toru - tego oczekujemy od rządu

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
26-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Siergiej: Linie kolejowe i pogłębienie toru - tego oczekujemy od rządu
Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście; fot. ZMPSiŚ
Polskie porty z roku na rok zwiększają liczbę przeładunków. Dynamicznie rozwija się rynek kontenerów. Aby nadążyć za tempem zmian zarządy portów przeznaczają ogromne środki na rozwój infrastruktury portowej. Jednak bez inwestycji ze strony Skarbu Państwa trudno będzie sprostać konkurencji ze strony innych portów bałtyckich, zwłaszcza niemieckich. Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście mówi nam, czego oczekuje od rządu.

Rynek Infrastruktury: Podsekretarz stanu A. Massel zapewniał na uroczystości otwarcia terminalu DB Port Szczecin o istotnym znaczeniu transportu intermodalnego. Port na swoim terenie modernizuje 36 km torów. Jakich inwestycji ze strony rządu oczekiwałby Pan, aby zsynchronizować transport z portu w głąb kraju?

Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście: Mówiąc o znaczeniu transportu intermodalnego, mamy nadzieję, że wzrost obrotów terminalu kontenerowego w Szczecinie skłoni operatorów transportu intermodalnego do uruchomienia regularnych pociągów kontenerowych w głąb Polski. Otwarty niedawno terminal [terminal kontenerowy spółki DB Port Szczecin – przyp. red.] jest do tego przygotowany – posiada odpowiednią infrastrukturę w postaci torów kolejowych przebiegających przez place składowe, a także odpowiedni sprzęt przeładunkowy.

Natomiast w ramach poprawy dostępu kolejowego do portów, ze strony rządu oczekujemy przyspieszenia modernizacji linii kolejowych E-59 i CE-59. Brak bądź ograniczenie realizacji inwestycji związanych z poprawą dostępu do portów od strony lądu spowoduje w przyszłości utratę części ładunków na rzecz portów konkurencyjnych, przede wszystkim portów niemieckich. Modernizacja linii kolejowych E-59 oraz CE-59 umożliwi zarówno podniesienie szybkości przejazdu pociągów, jak i zwiększenie masy ładunkowej poprzez wzrost maksymalnych obciążeń na oś wagonu.



Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5