Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
30-11-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru
fot. Pixabay
O zaletach promowanej podczas tegorocznego Kongresu Kolejowego technologii „Springsol" umożliwiającej wzmocnienie gruntu pod torowiskiem kolejowym bez konieczności jego rozbiórki rozmawiamy z Tomaszem Wiernikowskim z firmy Soletanche Polska.

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy: Jakie usługi państwa firma może zaoferować branży infrastrukturalnej?

Tomasz Wiernikowski, Soletanche Polska: Jesteśmy firmą geotechniczną. To, co możemy zaoferować branży infrastrukturalnej, to prace związane ze wzmocnieniem nasypów czy gruntów pod istniejącą infrastrukturą kolejową. Mamy także technologie, które umożliwiają nam wykonanie posadowienia takich obiektów jak wiadukty i tunele, które towarzyszą infrastrukturze kolejowej.

Czy podobne roboty wykonują państwo także dla drogownictwa?

Oczywiście. Rozróżnienie pomiędzy koleją a drogownictwem w zakresie robót, którymi się zajmujemy, jest bardzo niewielkie i w zasadzie dotyczy tylko wielkości obciążeń. I tu, i tu zastosowanie mają te same technologie, ale mamy też rozwiązania, które wykorzystujemy tylko w przypadku projektów kolejowych. Technologią, którą chcemy się pochwalić, jest „Springsol". Umożliwia ona realizację wzmocnień pod istniejącymi torami bez konieczności ich demontażu, co znacznie skraca czas wykonania.

Jakie są jej główne zalety?

Najważniejszą jest to, że nie trzeba demontować toru, by przeprowadzić prace modernizacyjne. Robimy tylko by-passy, które omijają pewien odcinek, ale nie ma konieczności jego rozbiórki. Wpływa to na czas prowadzenia całej inwestycji.

Jak duże są oszczędności w tym zakresie?

Trudno mówić o konkretnych liczbach, ale wpływ na skrócenie robót jest naprawdę znaczący.

Czy wraz z przyspieszeniem prac rosną koszty ich prowadzenia?

Jest zupełnie odwrotnie – koszty spadają. Nie musimy budować platform czy demontować istniejącej infrastruktury itd.

Czy w tej technologii zrealizowano już jakieś prace w Polsce?

Jeszcze nie, choć mocno nad tym pracujemy. Oczywiście takie realizacje miały już miejsce w innych krajach. Soletanche Bachy z powodzeniem od wielu lat wykorzystuje technologię „Springsol" w budownictwie kolejowym. W Polsce nasza technologia, choć jest już sprawdzona na świecie, wciąż jest jednak mało znana.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

KK 2015: Jakie podatki od infrastruktury?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jakie podatki od infrastruktury?

Roman Czubiński 08 listopada 2015

Zobacz również:

Jak wygrać kontrakt kryterium ceny stawiając jednocześnie na doświadczonych wykonawców?

Biznes i przemysł

Jak wygrać kontrakt kryterium ceny stawiając jednocześnie na doświadczonych wykonawców?

Emilia Błach, Soletanche Polska 26 czerwca 2023

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

Drogi i autostrady

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Intermodal i logistyka

Infrastruktura krytyczna – tylko dla sojuszników?

Roman Czubiński 23 listopada 2022

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jak przygotowywać inwestycje?

Roman Czubiński 12 listopada 2015

KK 2015: Jakie podatki od infrastruktury?

Intermodal i logistyka

KK 2015: Jakie podatki od infrastruktury?

Roman Czubiński 08 listopada 2015

Zobacz również:

Jak wygrać kontrakt kryterium ceny stawiając jednocześnie na doświadczonych wykonawców?

Biznes i przemysł

Jak wygrać kontrakt kryterium ceny stawiając jednocześnie na doświadczonych wykonawców?

Emilia Błach, Soletanche Polska 26 czerwca 2023

Te firmy utrzymują drogi na zlecenie GDDKiA

Drogi i autostrady

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5