20 grudnia ubiegłego roku Portugalia odrzuciła propozycję nabycia linii TAP przez należącą do Efromovicha firmę Synergy Group. Powodem były niewystarczające gwarancje finansowe firmy. Efromovich był wówczas jedynym kandydatem do przejęcia portugalskiego operatora.
Władze Synery Group zaoferowały wówczas 35 mln euro za 100 proc. udziałów spółki TAP oraz dokapitalizowanie jej kwotą 300 mln euro. Projekt Efromovicha jest wspierany przez administrację brazylijską, która analizuje możliwość udziału w budowie dużego portugalsko-brazylijskiego koncernu lotniczego na bazie TAP.
Prywatyzacja jest częścią wyprzedaży majątku narodowego na którą zgodził się portugalski rząd w ramach porozumienia z UE i MFW (Międzynarodowym Funduszem Walutowym) dotyczącego udzielonej pomocy w wysokości 78 mld euro dla zadłużonej Portugalii.
TAP obsługuje 13 tras w Afryce oraz 12 w Ameryce Południowej, z czego aż 10 to destynacje w Brazylii. W 2012 roku linia obsłużyła ponad 10 mln pasażerów. Przewoźnik nie odczuwa zbyt mocno skutków kryzysu ekonomicznego w Portugalii, gdyż tylko 21 proc. wpływów pochodzi z kraju macierzystego.