Partner serwisu
Intermodal i logistyka

SUUS wykorzystuje biopaliwo HVO100 w transporcie drogowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Rohlig SUUS Logistics

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
SUUS wykorzystuje biopaliwo HVO100 w transporcie drogowym
fot. Rohlig SUUS Logistics
Rohlig SUUS Logistics wdrożył możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100 w swoich przewozach drogowych. Przeprowadzony pilotaż potwierdził efektywność tego rozwiązania i wykazał, że pozwala ono na redukcję emisji CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0, z uwzględnieniem całego cyklu życia produktu – od produkcji, przez transport, po spalanie. Projekt realizowany jest we współpracy z koncernem UNIMOT.

– W SUUSie stawiamy na realne działania, które przekładają się na ograniczenie emisji w łańcuchach dostaw naszych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności operacyjnej. To ważny element naszej strategii ESG. Dlatego w transporcie drogowym wdrożyliśmy możliwość wykorzystania biopaliwa HVO100, które może w 100% zastąpić tradycyjny olej napędowy i być stosowane w większości nowszych pojazdów ciężarowych. Nasz pilotaż potwierdził, że HVO pozwala ograniczyć emisję CO₂ o minimum 80% względem oleju napędowego B0 – mówi Fabian Szmurło, Domestic FTL Product Director w Rohlig SUUS Logistics.

HVO100 to syntetyczne biopaliwo drugiej generacji, produkowane z tłuszczów roślinnych i odpadów. Dostawcą paliwa w tej współpracy jest UNIMOT – polski koncern multienergetyczny specjalizujący się w dystrybucji paliw, zarówno konwencjonalnych, jak i alternatywnych. Obecnie poziom redukcji emisyjności osiągany dzięki zastosowaniu paliwa HVO100 dostarczanego przez UNIMOT wynosi średnio 80-90%, przy czym ostateczna wartość jest uzależniona od specyfiki danej partii.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i partnerów, wspólnie z Rohlig SUUS Logistics przystąpiliśmy do testów biopaliwa HVO100, które powszechnie stosowane jest już w innych krajach europejskich, m.in. w Czechach, na Słowacji czy w państwach skandynawskich. Po przejechaniu 7300 km nie zauważyliśmy znaczących różnic w pracy silnika, komforcie jazdy ani spalaniu w porównaniu do tradycyjnego diesla, za to znacząco obniżyliśmy emisję realizowanych transportów. Planujemy kontynuację projektu – mówi Mariusz Pastuszka, przewoźnik.

Kolejny krok w dekarbonizacji transportu

Wykorzystanie biopaliwa HVO100 w przewozach drogowych wpisuje się w strategię ESG SUUSa, której jednym z założeń jest tworzenie i wdrażanie rozwiązań wspierających klientów w zrównoważonym rozwoju, w tym w redukcji emisji wynikających z transportu i logistyki. To także realizacja celów dekarbonizacyjnych firmy, zatwierdzonych przez SBTi (Science Based Targets initiative). Operator rozwija inne inicjatywy ograniczające CO2 w łańcuchach dostaw – prowadzi projekty z wykorzystaniem elektrycznych ciężarówek w przewozach całopojazdowych, a należąca do grupy kapitałowej spółka SUUS EXPERT realizuje dostawy ostatniej mili z wykorzystaniem elektrycznych samochodów. Firma konsekwentnie rozwija także usługi transportu intermodalnego. Ponadto posiada rozbudowaną sieć nowoczesnych centrów logistycznych z certyfikację BREEAM w Europie Środkowo-Wschodniej, wyposażonych m.in. w panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED oraz systemy monitorujące zużycie mediów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

NIK ostro krytykuje wchłonięcie Lotosu przez Orlen

Polityka i prawo

NIK ostro krytykuje wchłonięcie Lotosu przez Orlen

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Stena Line z umową na żagle rotorowe dla nowego statku Ro-Ro

Inżynieria i innowacje

Laude: Intermodal kontra tiry

Intermodal i logistyka

Laude: Intermodal kontra tiry

Damian Kelman 16 marca 2025

Ceva Logistics ma kolejne 23 elektryczne ciężarówki

Intermodal i logistyka

KLM zbuduje pierwsze w Europie zakłady produkujące biopaliwa

Intermodal i logistyka

Już niedługo samoloty mogą być napędzane paliwem z łoju wołowego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

NIK ostro krytykuje wchłonięcie Lotosu przez Orlen

Polityka i prawo

NIK ostro krytykuje wchłonięcie Lotosu przez Orlen

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Stena Line z umową na żagle rotorowe dla nowego statku Ro-Ro

Inżynieria i innowacje

Laude: Intermodal kontra tiry

Intermodal i logistyka

Laude: Intermodal kontra tiry

Damian Kelman 16 marca 2025

Ceva Logistics ma kolejne 23 elektryczne ciężarówki

Intermodal i logistyka

KLM zbuduje pierwsze w Europie zakłady produkujące biopaliwa

Intermodal i logistyka

Już niedługo samoloty mogą być napędzane paliwem z łoju wołowego

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5