Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Świnoujście: 1,5 km falochronu po przebudowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
10-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Świnoujście: 1,5 km falochronu po przebudowie
falochron w Świnoujściu; fot. Urząd Morski w Szczecinie
Wczoraj odbył się w Świnoujściu końcowy odbiór inwestycji związanej z przebudową falochronu wschodniego. Roboty budowlane trwały od kwietnia 2010 roku do lipca 2012 roku. W ich ramach umocniono i zabezpieczono przed erozją prawie 1462 metry zachodniej skarpy około półtorakilometrowej budowli, przy jednoczesnym przystosowaniu jej do głębokości toru wodnego 14,5 metra.

W części podwodnej ułożono ponad pięć tysięcy sztuk wypełnionych kamieniem materacy gabionowych o wymiarach 6,0 x 2,0 x 0,3 m i 5,0 x 2,0 x 0,3 m. Wykonano również podwodne narzuty z kamienia łamanego o zróżnicowanych frakcjach, o łącznej kubaturze ponad 49 000 metrów sześciennych. Zespoły nurkowe przepracowały pod wodą w sumie około 4 300 godzin. W części nadwodnej dokonano rozbiórki bruku w miejscach zapadlisk, zabetonowano zapadliska, ułożono bruk z kamienia naturalnego oraz wykonano spoinowanie szczelin na całej powierzchni skarpy.

 

Inwestycja została dofinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności, w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Jej ostateczny koszt to około 42 mln zł, z czego współfinansowanie unijne to nieco ponad 34 mln zł. Celem przebudowy było przywrócenie parametrów wytrzymałościowych obiektu, który jest narażony na nieustanne oddziaływanie sztormów i silnych prądów morskich. Modernizacja falochronu wschodniego przyczynić się ma do poprawy bezpieczeństwa żeglugi na drogach wodnych, wiodących do portów morskich w Świnoujściu, Policach i Szczecinie, a także stanowić ma osłonę od strony zachodniej dla nowo budowanego portu zewnętrznego w Świnoujściu.

 

Urząd Morski w Szczecinie planuje udostępnienie budowli mieszkańcom i turystom w przyszłym roku, z zastrzeżeniem jednak możliwości okresowego zamknięcia, związanego z, trwającą na wschód od falochronu, budową infrastruktury zapewniającej dostęp do portu zewnętrznego.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5