Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Świnoujście będzie przeładowywać 200 tys. TEU rocznie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
05-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Świnoujście będzie przeładowywać 200 tys. TEU rocznie
fot. Port Handlowy Świnoujście
Znaczna dynamika przeładunku kontenerów i malejące znaczenie ładunków masowych to tendencja panująca w światowych portach. W Polsce zachodniopomorskie porty teraz przeładowują głównie towary masowe, ale to się ma zmienić. 200 tys. TEU rocznie – tyle kontenerów w ciągu 10 lat spółka OT Logistics chce przeładowywać w Świnoujściu.

O planach budowy terminala spółka poinformowała jeszcze w zeszłym roku. Należący do OT Logistics Port Handlowy Świnoujście (właściciel w zeszłym roku sfinalizował transakcję kupna 46% akcji, dzięki czemu posiada obecnie około 95-procentowy udział) jeszcze w tym roku ma rozszerzyć swoją ofertę o przeładunki kontenerowe.

 

– Inwestycja jest bardzo zaawansowana. Kiedy pod koniec ubiegłego roku właściciel portu podjął decyzję o budowie, od razu rozpoczęliśmy procedury inwestycyjne – mówi Marek Kowalewski, prezes Portu Handlowego Świnoujście. – Wysłaliśmy zapytania do kontrahentów. Jesteśmy też w trakcie wyboru suwnicy przeładunkowej, doposażamy funkcjonujące dźwigi, kupujemy infrastrukturę dla składowania kontenerów chłodniczych – dodaje.

Zachodniopomorskie porty posiadają jeden terminal kontenerowy – na szczecińskim Nabrzeżu Fińskim przeładunki skonteneryzowane obsługuje spółka DB Port Szczecin. Terminal został uruchomiony wiosną zeszłego roku. W obrocie kontenerowym w DB w całym 2012 roku przeładowano łącznie 52 178,5 TEU, mniej o 5,3% niż rok wcześniej.

Pomorskie porty w zakresie przeładunków radzą sobie znacznie lepiej. Średnio w polskich portach wolumen kontenerów w zeszłym roku wzrósł o 20,26%. Terminal DCT Gdańsk w 2012 roku porzeładował 896 962 kontenerów 20-stopowych. GTK w 2012 roku terminal obsłużył 31 729 TEU w relacji burtowej. Łącznie oba gdańskie terminale przeładowały 928 691 TEU. Natomiast w dwóch funkcjonujących na terenie portu w Gdyni terminalach kontenerowych (Bałtycki Terminal Kontenerowy – BCT, Gdynia Container Terminal – GCT), w 2012 roku przeładowano łącznie 676 349 TEU (+8,86% wobec 616 441 TEU w 2011 r.).

Szczeciński DB Port Szczecin może obsłużyć statki o maksymalnym zanurzeniu nieco ponad 9 m, natomiast terminal PHŚ będzie posiadał lepsze warunki nawigacyjne: będzie usytuowany na Nabrzeżu Hutników, które ma długość 328,7 m i może przyjmować statki o maksymalnym zanurzeniu 13,2 m. Obecnie terminal obsługuje ładunki masowe suche, głównie węgiel, rudę, kruszywo i drobnicę w eksporcie i imporcie. Zdolności przeładunkowe, jakie będzie posiadać tuż po uruchomieniu oscylować będą na poziomie 30 tys. TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych). – Docelowo chcemy osiągnąć 200 tys. TEU. Dajemy sobie na to około 10 lat – wyjaśnia Marek Kowalewski.

Zgodnie z zapewnieniami prezesa PHŚ terminal ruszy najpóźniej w czwartym kwartale.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Intermodal i logistyka

Pierwsze Abramsy dla Polski dotarły do portu morskiego w Szczecinie

Mikołaj Kobryński 29 czerwca 2023

Na co 330 mln zł pożyczki dla portu Port Szczecin-Świnoujście?

Biznes i przemysł

Porty Szczecin i Świnoujście: Rozbudowa na dobrej drodze

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5