Łukasz Malinowski
Jak powiedziała w rozmowie z „Kurierem" Elżbieta Buszyńska, kierownik zespołu ds. inwestycji unijnych Urzędu Morskiego w Szczecinie nabrzeże nr 91 wkracza w obszar toru wodnego i stanowi przeszkodę nawigacyjną, zostanie więc rozebrane i przesunięte w głąb lądu.
Prace zostaną przeprowadzone w ramach II etapu pogłębiania toru podejściowego do portu w Szczecinie. Inwestycja jest kontynuacją zrealizowanego w latach 2000-2004 etapu I, który obejmował budowę nowych falochronów przy wyjściu z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych.
Obecne przedsięwzięcie obejmuje przebudowę (modernizację) umocnień brzegowych po wschodniej i zachodniej stronie toru wodnego Świnoujście-Szczecin, na długości ok. 8 km, w tym: na odcinku ok. 4 km w Kanale Mielińskim i ok. 4 km w północnej części Kanału Piastowskiego.
Koszt projektu to około 298 mln zł. Wykonawcą prac budowlanych jest Energopol-Szczecin i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. Inwestycja potrwa do 2014 roku.