Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Syryjczyk: Ciężko ocenić wstrzymanie projektu KDP bez studium wykonalności

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

lp

Data publikacji:
08-12-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Syryjczyk: Ciężko ocenić wstrzymanie projektu KDP bez studium wykonalności
Senior expert w ZDG TOR Tadeusz Syryjczyk, fot. Rynek Kolejowy
- Zakładam że kierownictwo ministerstwa zapoznało się z kalkulacjami co do nakładów i koniecznej dotacji dla budowy kolei dużych prędkości. Osobiście też oczekiwałem na konkrety i chętnie bym się zapoznał z rezultatami studium, żeby dowiedzieć się, jakie właściwie wyniki ekonomiczne przedstawia sobą projekt, jakie są spodziewane potoki pasażerów i ile kosztuje inwestycja oraz eksploatacja – powiedział „Rynkowi Kolejowemu" Tadeusz Syryjczyk, były minister transportu, obecnie senior expert w ZDG TOR.

 - Bez tych liczb trudno mieć pogląd – chyba że chodzi o entuzjazm do nowoczesności kolei lub obawę - niechęć do nadmiernych inwestycji, ale to są odczucia, którymi lepiej w takich sprawach się nie kierować. Do tej pory widziałem dwie kalkulacje, które nie przekreślały projektu, ale też oszacowanie nakładów nie było zakorzenione w doświadczeniu – choćby tym jakie teraz mamy z modernizacjami i realnymi kosztami prac – zaznaczył Tadeusz Syryjczyk.


- Z drugiej strony - czy aby na pewno przy modernizacjach uwzględniamy wszystkie koszty – np. straty, jakie ponosi teraz spółka PKP Intercity w związku z modernizacją linii do Gdyni – dodał były minister transportu.


- Druga kwestia to pytanie o prognozy fiskalne na najbliższe dekady. Nie ma się co oszukiwać. Jeżeli są konieczne oszczędności, to na ogół pierwsze padają inwestycje nie tylko kolejowe. Przy ich budowie mają pracować ludzie w przyszłości - jeszcze nie zatrudnieni, a więc nie protestują. Imadło rozsądku makroekonomicznego – równowaga budżetowa z jeden strony i oczekiwań socjalnych z drugiej - wyciska inwestycje poza nawias budżetu i oby tylko na KDP się skończyło – podsumował Tadeusz Syryjczyk.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Polityka i prawo

Wild: Jesteśmy rok bliżej do CPK. Wybór Inczon był najważniejszy

Rafał Dybiński 15 grudnia 2020

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Intermodal i logistyka

Możliwa urbanizacja wokół przyszłego CPK

Roman Czubiński 22 czerwca 2017

Projekt KDP nie do końca martwy

Intermodal i logistyka

Projekt KDP nie do końca martwy

10 sierpnia 2012

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5