Mariusz W.
W ruchu krajowym szczecińskie lotnisko zanotowało 111 procentowy wzrost, natomiast w ruchu międzynarodowym zanotowano 25 procentowy wzrost.
Od początku roku przez szczeciński port lotniczy przewinęło się 256 215 podróżnych. Stanowi to 50 procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.
Według prognoz, lotnisko w Szczecinie obsłuży w 2012 roku około 360-370 000 pasażerów, osiągając 35 procentowy wzrost w stosunku do 2011 roku.
Rynek lotniczy częściowo zapełnia Eurolot, który po upadku OLT Expres zwiększył liczbę oferowanych połączeń między Goleniowem a Krakowem z sześciu do dziewięciu w tygodniu. Oprócz tego dużym zainteresowaniem, szczególnie wśród biznesmenów, cieszą się połączenia z Warszawą – ci mogą podróżować do stolicy trzy razy dziennie. Bilety na połączenia krajowe można kupić już od 99 zł, jednak lot w tej cenie trzeba zaplanować z dużym wyprzedzeniem. Kolejna pula biletów zaczyna się od 150 zł. Połączenie z Warszawą jest na tyle popularne, że Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o zwiększeniu oferowania na tej trasie.
Dużą popularnością wśród połączeń zagranicznych cieszy się Dublin. Następnie Liverpool, Edynburg i Londyn. Wśród turystów przylatujących do Szczecina wielu jest Norwegów. Samolot do Oslo lata dwa razy w tygodniu.
Oprócz tego Goleniów oferuje również połączenia czarterowe: do Turcji, Tunezji i Egiptu.
W czerwcu 2013 roku ma zostać uruchomione połączenie kolejowe pomiędzy Szczecinem a lotniskiem. Jego los nie jest jednak jasny, ponieważ firma stojąca na czele konsorcjum budującego kolejowe połączenie na lotnisko w Goleniowie złożyła wniosek o upadłość układową. Inwestor PKP PLK twierdzi, że problemu nie ma i opóźnienia nie będzie. Według PLK, lider konsorcjum PNI ukończył już prace, za które był odpowiedzialny, a więc modernizację linii 402 na odcinku Goleniów-Kołobrzeg. Do zakończenia całego zadania pozostało jeszcze ukończenie budowy łącznicy do lotniska w Goleniowie.