Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szwed: Drogi trzeba budować we współpracy z lokalnymi społecznościami

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
12-12-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szwed: Drogi trzeba budować we współpracy z lokalnymi społecznościami
fot. Rynek Infrastruktury
W ostatnim czasie coraz więcej miast jest oburzonych decyzjami Ministerstwa Transportu, które zamierza zrezygnować z budowy wielu obwodnic. Według Dariusza Szweda, ekonomisty i przewodniczącego partii Zieloni w latach 2004-2011, polski rząd ma kłopoty z realizacją inwestycji infrastrukturalnych. – Poważny w Polsce jest problem źle prowadzonych konsultacji społecznych – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Szwed.

Szwed uważa, że przy realizowaniu inwestycji nie da się ominąć niektórych etapów, które mogłyby pozwolić na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. – W Augustowie utopiliśmy od 50 do nawet 100 mln zł, zmarnowaliśmy dwa lata czasu, który można było wykorzystać do realizacji inwestycji – oznajmia przewodniczący Rady Programowej Zielonego Instytutu.

 

– Kluczowe jest by konsultacje społeczne były przeprowadzane uczciwie i w taki sposób, by inwestycje dało się realizować efektywne. Jeżeli przeprowadzimy te konsultacje źle, to później budowa „stoi” i każdy dzień to straty liczone w milionach złotych. Polski rząd w przypadku Augustowa musiał zapłacić karę wykonawcy za to, że ten nie zrealizował inwestycji, która została „rozgrzebana” i wywołała ogólnopolski protest – przypomina Szwed.

 

Przewodniczący partii Zielonych przypomina w rozmowie z portalem „rynekinfrastruktury.pl”, że należy słuchać ludzi, a szczególnie tych mieszkających lokalnie i trzeba włączyć ich w proces konsultacji oraz dyskutować na temat alternatywnych sposobów prowadzenia ruchu. – Inaczej to się skończy tak, jak w przypadku Doliny Rospudy – ostrzega Dariusz Szwed.

 

Krakowski działacz ekologiczny mówi, że kwestie związane z obwodnicą Augustowa stały się nauczką, którą nowy rząd wziął sobie do serca. – Następca Jana Szyszki odpowiedzialnego za bałagan wokół Augustowa, minister środowiska Maciej Nowicki, pierwszą rzeczą, jaką zrobił podejmując tekę ministra środowiska była kwestia Rospudy i została ona rozwiązana w sposób profesjonalny – w poniedziałek wojewoda podlaski podpisał dokumenty rozpoczynające realizację inwestycji przyjaznej dla ludzi i środowiska – tłumaczy.

– Jak budować infrastrukturę w Polsce? Lepiej więcej czasu poświęcić na uzgodnienia przed wbiciem łopaty, niż później tracić czas i pieniądze na blokowanym placu budowy. Więcej dialogu, więcej informacji - np. w formie kampanii informacyjnych, więcej współpracy z lokalnymi społecznościami, które przecież też potrzebują dróg. Te jednak musza być budowane zgodnie z konstytucyjną zasadą zrównoważonego rozwoju, dawać mobilność i pewność, że środowisko naturalne jest chronione – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Szwed.

Założyciel Zielonych dodaje, że korytarze transportowe nie mogą zagrażać korytarzom ekologicznym. – One są potrzebne zwierzętom i przyrodzie. A ta jest nam potrzebna – bez przyrody nie będzie rozwoju korzystnego dla nas i pokoleń naszych dzieci i wnuków – oznajmia Dariusz Szwed.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5