Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Szymborski: Potwierdzam, że negocjacje z G6 są zaawansowane

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
26-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Szymborski: Potwierdzam, że negocjacje z G6 są zaawansowane
fot. BCT
- Uszczegóławiając informacje przytoczone przez portal Rynek Infrastruktury, potwierdzamy, że negocjacje umowy z G6 są zaawansowane. Obecnie prowadzone są komputerowe symulacje manewrowania statków w Porcie Gdynia, które precyzyjnie określą warunki hydrotechniczne dla największych kontenerowców – komentuje Krzysztof Szymborski, prezes BCT Gdynia.

Kilka dni temu napisaliśmy, że Bałtycki Terminal Kontenerowy zyska nowego, znaczącego klienta. Do Gdyni w ciągu kilku miesięcy może zacząć zawijać azjatycki serwis grupy kilku znaczących armatorów tzw. Aliansu G6 – drugiej co do wielkości, po Maersku, floty kontenerowców na świecie.

 

Władze terminala są jednak ostrożne, ale „zaawansowane negocjacje” i przejście obu stron do technicznych szczegółów wskazuje, że sprawa wydaje się przesądzona.

Obecnie BCT w Gdyni może przeładować rocznie 750 000 TEU i jest drugim, po DCT w Gdańsku, terminalem kontenerowym w Polsce pod względem możliwości przeładunkowych. Terminal od 2003 roku należy do konsorcjum ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych), który ma podpisaną umowę dzierżawy terenów terminala na 20 lat.

G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance). Razem zajmują drugą, po Maersk Line, pozycję na świecie.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Gdynia nie daje się zatopić. Wzrosty przeładunków w tym roku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5