Kilka dni temu napisaliśmy, że Bałtycki Terminal Kontenerowy zyska nowego, znaczącego klienta. Do Gdyni w ciągu kilku miesięcy może zacząć zawijać azjatycki serwis grupy kilku znaczących armatorów tzw. Aliansu G6 – drugiej co do wielkości, po Maersku, floty kontenerowców na świecie.
Władze terminala są jednak ostrożne, ale „zaawansowane negocjacje” i przejście obu stron do technicznych szczegółów wskazuje, że sprawa wydaje się przesądzona.
Obecnie BCT w Gdyni może przeładować rocznie 750 000 TEU i jest drugim, po DCT w Gdańsku, terminalem kontenerowym w Polsce pod względem możliwości przeładunkowych. Terminal od 2003 roku należy do konsorcjum ICTSI (Międzynarodowy Operator Terminali Kontenerowych), który ma podpisaną umowę dzierżawy terenów terminala na 20 lat.
G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance). Razem zajmują drugą, po Maersk Line, pozycję na świecie.